Kombinacje wielkich sieci handlowych i choroba niebieskiego języka

Cykliczny już wywiad z Jarosławem Malczewskim – prezesem zarządu Polskiej Grupy Mleczarskiej

 
W wywiadzie z Jarosławem Malczewskim, prezesem Polskiej Grupy Mleczarskiej, omawiane są aktualne zmiany na rynku mleczarskim w Polsce. Prezes informuje o problemach ze sprzedażą masła w blokach w cenie 35 zł/kg, informuje o przyczynach załamania hossy. Wiele miejsca w dyskusji poświęcono sojuszom zakupowym, jakie zawarły sieci handlowe w Polsce. Skutkiem tych działań ma być płacenie jak najniższych cen producentom i przetwórcom mleka. Sojusze zakupowe zawierają nie tylko największe sieci handlowe, ale również te mniejsze działające na polskim rynku. Sprawą tych działań przygląda się UOKiK. W rozmowie prezes Malczewski odniósł się również do informacji mówiących o tym, że niebawem za 200 gramową kostkę masła trzeba będzie zapłacić 10 zł. Część rozmowy poświęcono chorobie niebieskiego języka, która atakuje bydło w Europie i ewentualnych skutkach, jakie ona niesie. Część rozmowy dotyczyła produkcji mleka w Europie w szczególności o Turcji, której produkcja mleka szacowana jest na poziomie 25-26 miliardów kg – takim, jaką notujemy w Niemczech. 

Współpraca