Lidl i Biedronka z mniejszymi wydatkami na reklamę

12.07.2022 -

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 16,33%. Lidl i Biedronka mocno ograniczyły wydatki reklamowe - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Jaka firma wydała najwięcej na reklamę?

Najwięcej na reklamę w telewizji - 79,15 mln zł - w czerwcu 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 13,06%. Kolejne miejsca zajęły: Natur Produkt Pharma (61,83 mln zł; w dół o 1,64%) i Pepsico (61,35 mln zł; + 66,14%).

Lidl i Biedronka mniej wydają na reklamę

Za podium został Lidl Polska, w przypadku którego wydatki zmalały jednak z 81,3 przed rokiem do 47,6 mln zł w czerwcu br. W czołowej dziesiątce rankingu Nielsena znalazły się: Polpharma (45,4 mln zł), Volkswagen Group (45,2 mln zł), Reckitt Benckiser (44,2 mln zł), Kompania Piwowarska (43,9 mln zł), Carlsberg (42 mln zł) i Ferrero (41,8 mln zł).

Dopiero na 18. miejscu sklasyfikowane zostało Jeronimo Martins Polska. Właściciel Biedronki zmniejszył wydatki na reklamę w telewizji w omawianej perspektywie czasu z 55,8 mln zł do niespełna 29,6 mln zł.

(12.07.2022 za portalspozywczy.pl)


Współpraca