Lidl jest na polskim rynku od 20 lat. Sieć chwali się eksportem polskich produktów

25.04.2022 -

Lidl rozpoczyna świętowanie swojego 20-lecia na polskim rynku oraz podsumowuje wyniki eksportu za 2021 rok. Sieć osiągnęła kolejny rekordowy wynik.

Dokładnie w kwietniu 2022 roku mija 20 lat, od kiedy na polskim rynku pojawił się pierwszy sklep Lidl. Obecnie sieć zatrudnia ponad 25 tys. pracowników, a na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski. W ofercie sieci każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”.

Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidla, które dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska trafiają na półki sklepów Lidl działających poza granicami kraju.

4,3 mld zł eksportu

W 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 28 zagranicznych rynków, na których obecna jest sieć. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł. Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł.

- Jubileusz 20-lecia Lidl Polska to nie tylko wielkie święto, ale także ogromny sukces. Chcemy się nim dzielić z naszymi klientami, partnerami biznesowymi oraz pracownikami. Przez ten czas pokonaliśmy długą drogę, nieustannie doskonaląc się oraz zmieniając zgodnie z potrzebami i trendami rynku. Wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej, dlatego w trakcie naszej działalności w Polsce nieustannie podejmujemy działania z zakresu społecznej odpowiedzialności. Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom, którzy darzą nas zaufaniem oraz codziennie odwiedzają nasze sklepy. Dziękujemy także partnerom biznesowym oraz pracownikom za zaangażowanie oraz za udaną współpracę – mówi Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska.

(25.04.2022 za portalspozywczy.pl)


Współpraca