Lidl w sporze z Biedronką. Komornik zaklei plakaty reklamowe

Lidl nie zgadza się z hasłem „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl”. Pojawiło się ono na billboardach Biedronki. Niemiecki dyskont uzyskał w sądzie zabezpieczenie powództwa, zgodnie z którym komornik ma zająć plakaty sieci sklepów stanowiącej własność portugalskiej grupy Jeronimo Martins.

 
Biedronka rozpoczęła niedawno kampanię pod hasłem „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl”, nie podając jednak informacji, na jakie dane się powołuje. Zareagował na to Lidl, który jest głównym konkurentem Biedronki w Polsce. Sieć złożyła do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Lidl chce bowiem oskarżyć Biedronkę o czyn nieuczciwej konkurencji – podaje portal wirtualnemedia.pl.
Sąd udzielić zabezpieczenia na wniosek Lidla. Portal wirtualnemedia.pl dotarł do treści decyzji sądu, z której wynika, że zabezpieczenie ma polegać na „nakazaniu zaniechania popełniania czynu” nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego „Od 2022 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl”, a także na „usunięciu skutków popełniania czynu nieuczciwej konkurencji”, polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego „Od 2022 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl”.
Komornik ma zakleić plakaty przed sklepami Biedronka. Co ciekawe, wcześniej plakaty informujące, że jedna sieć handlowa jest tańsza od drugiej wywiesił Lidl. Można było na nich przeczytać, że w 2023 roku Lidl jest tańszy niż Biedronka.
 

Współpraca