Lidl wygrywa w sądzie z Tesco. "Nieuczciwe wykorzystanie wyjątkowej reputacji"

19.04.2023 -

Lidl wygrał w środę 18 kwietnia w Sądzie Najwyższym w Londynie pozew o znak towarowy przeciwko największemu brytyjskiemu detaliście Tesco. Chodzi o użycia w logo żółtego koła na kwadratowym niebieskim tle.

Tesco i Lidl - spór o znak towarowy

Lidl pozwał Tesco w 2020 roku, wkrótce po tym, jak lider rynku brytyjskiego, z ponad 27% udziałem, przyjął żółte koło na niebieskim tle, aby promować swój program rabatowy „Clubcard Prices".

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Niemiecka grupa dyskontowa twierdzi, że Tesco celowo skopiowało znak towarowy Lidla, aby wprowadzić w błąd klientów, aby myśleli, że ceny w obu sieciach są porównywalne. Firma przyznała, że konsumenci są oszukiwani przez promocję Tesco, co oznacza, że Lidl, który ma ponad 7% udziału w rynku w Wielkiej Brytanii, traci przez to klientów.

Lidl wygrywa proces z Tesco

Sędzia przyznała rację niemieckiemu dyskonterowi. Stwierdziła w pisemnym orzeczeniu, że Tesco „nieuczciwie wykorzystało wyjątkową reputację" (związaną z niskimi cenami kojarzonymi z logo Lidla), chociaż odrzuciła argument, żeTesco zrobiło to celowo - podał Reuters.

Tesco musi przestać używać swojego logo Clubcard. Rzecznik Lidla powiedział w oświadczeniu: „Cieszymy się, że sąd zgodził się z nami i teraz nakaże Tesco zaprzestanie używania logo Clubcard". Jak podaje „Daily Mail", Tesco przyznało, że jest "rozczarowane" wyrokiem, od którego zamierza się odwołać.

„Nie ma to wpływu na nasz program cen kart klubowych, który będziemy nadal prowadzić w dokładnie ten sam sposób" - podała spółka.

„Daily Mail" podaje, że sądowa batalia Lidla i Tesco kosztowała obie spółki 2,35 miliona funtów.

(19.04.202 za portalspozywczy.pl)


Współpraca