Małe gesty mogą wiele zmienić – zwłaszcza w pandemii

Okres świąteczno-noworoczny to czas, w którym w sposób szczególny chcemy dzielić się dobrocią – nie tylko z naszymi bliskimi, ale także z osobami, które na co dzień potrzebują wsparcia. A jak pokazują badania, gotowość do pomocy można uznać za naszą narodową cechę. Aż 73% Polaków uważa, że musimy być wrażliwi i skłonni do wyciągania życzliwej dłoni. Na potrzebę pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej odpowiadają również firmy działające na naszym rynku, wśród nich również Kaufland Polska.

Odsetek osób skłaniających się do altruizmu jest najwyższy od blisko 20 lat. Tego podejścia nie zmieniła również pandemia – aż 76% mieszkańców naszego kraju angażowało się w pomoc i działania dobroczynne mimo niestabilnej sytuacji na świecie. Polacy chcą i potrafią nieść wsparcie, zwłaszcza osobom będącym w trudnej sytuacji materialno-życiowej. Zależy im na tym, aby udzielona pomoc została właściwie spożytkowana. Taka postawa jest szczególnie widoczna w okresie świąteczno-noworocznym, ale warto pozostać przy niej również w pozostałe dni w roku.

Gotowość do pomocy

Dla osób będących w trudnej sytuacji życiowo-materialnej grudzień jest czasem szczególnych zmartwień, dlatego osoby, firmy i instytucje, którym dobro innych leży głęboko na sercu, podczas ostatnich dni roku powinny zwrócić na potrzebujących szczególną uwagę. Warto zastanowić się, w jaki sposób można okazać wsparcie. W okresie przedświątecznym Kaufland zaangażował się w liczne akcje charytatywne i udzielił pomocy wielu fundacjom i stowarzyszeniom.

– Okres świąteczno-noworoczny powinien być dla wszystkich czasem pełnym beztroski i radości. W sieci Kaufland wierzymy, że małe gesty mogą wiele zmienić, dlatego jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia przekazaliśmy ponad 600 paczek o łącznej wartości 40 tys. zł organizacjom pożytku publicznego. Pomoc trafiła między innymi do Fundacji Antoni z siedzibą we Wrocławiu, Hospicjum dla Dzieci Fundacji Gajusz w Łodzi, Domu Dziecka w Piotrkowie Trybunalskim, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Piotrkowie Trybunalskim, Fundacji Serce dla Maluszka oraz Stowarzyszenia na Rzecz Promocji Zdrowia Curatus we Wrocławiu – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska. – W tym roku, po raz trzeci, wzięliśmy również udział w inicjatywie: „Paczka dla Powstańca”, której inicjatorami są pan Filip Chajzer i Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzięki wspólnym działaniom udało się przekazać powstańcom ponad 150 paczek.

Do wspólnego niesienia dobra Kaufland co roku angażuje również swoich klientów oraz pracowników. W tym roku, w okresie przedświątecznym, klienci robiący zakupy w Kauflandzie mogli jednocześnie przyłączyć się do inicjatywy Polskiej Akcji Humanitarnej. Wystarczyło nabyć specjalny Charytatywny Kalendarz Adwentowy. Dochód z jego sprzedaży został przekazany na działania PAH, które mają na celu pomoc osobom poszkodowanych w wyniku konfliktów zbrojnych oraz klęsk żywiołowych.

Do pomocy zaangażowano również pracowników sieci Kaufland, którzy już po raz szósty wzięli udział w akcji Listy do Świętego Mikołaja. Personel wybranych marketów przygotowywał świąteczne paczki dla podopiecznych Fundacji Serce dla Maluszka oraz Domu Pomocy Społecznej Samarytanin. Dzięki inicjatywie udało się spełnić marzenia dzieci opisane w listach. Dodatkowo sieć Kaufland, wspólnie z WKS Śląsk Wrocław, wzięła również udział w akcji Szlachetna Paczka, przekazując potrzebującym paczki z produktami chemicznymi.

(Informacja prasowa KAUFLAND)


Współpraca