"Mamy kota na punkcie mleka" - kontynuacja kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Mleka

Na początku stycznia wystartowała kontynuacja ogólnopolskiego programu promocyjno – informacyjnego „Mamy kota na punkcie mleka”. Tak jak w ubiegłym roku akcja skierowana jest nie tylko do rodziców i opiekunów najmłodszych, ale przede wszystkim do placówek oświatowych oraz nauczycieli i wychowawców.

Celem akcji jest rozpowszechnianie wiedzy na temat odżywczych właściwości mleka i przetworów mlecznych, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród dzieci oraz motywowanie ich do podejmowania działań prozdrowotnych. W ramach programu zostaną zrealizowane m.in. konkursy, materiały edukacyjne, spotkania w szkołach oraz filmy instruktażowe dla nauczycieli. Na początek tego roku zaplanowany jest również start nowej strony internetowej i aplikacji projektu oraz wdrożenie systemu eDeklaracji, umożliwiającego szybszy i łatwiejszy proces przystąpienia do programu. Głównym bohaterem kampanii, po raz kolejny, będzie Kot Mleczysław i Mleczna Kita.

W trosce o najmłodszych

W okresie dziecięcym formowane są nawyki żywieniowe i upodobania kulinarne, które następnie rzutują na całokształt stylu życia młodego człowieka. Prawidłowe żywienie dziecka jest warunkiem koniecznym zdrowego rozwoju myślowego i fizycznego oraz wzmacniania odporności.

Program „Mamy kota na punkcie mleka!” sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka organizowany przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka powstał po to, by promować produkty mleczne mające korzystny wpływ na zdrowie człowieka. Celem kampanii jest kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych już od pierwszych lat życia.

Współpraca ze szkołami

Projekt „Mamy kota na punkcie mleka” ma charakter informacyjno-edukacyjny. Głównym celem projektu jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski. Do akcji szczególnie zaproszone są instytucje edukacyjne i nauczyciele. Wszystkie placówki, które przystąpią do inicjatywy, otrzymają filmy instruktarzowe dla wychowawców, materiały edukacyjne oraz gadżety umożliwiające naukę poprzez zabawę i kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Dzięki kampanii „Mamy kota na punkcie mleka” najmłodsi dowiedzą się m. in., dlaczego warto pić mleko i jeść przetwory mleczne oraz jaką rolę produkty mleczne odgrywają w kształtowaniu zdrowia człowieka. Materiały będą dystrybuowane do wyczerpania zapasów. W trakcie kampanii przewidziane są także konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Wszystkie informacje dotyczące programu dostępne będą na stronie www.kochammleko.pl oraz na profilu „Mamy kota na punkcie mleka” na portalu Facebook.

Program „Mamy kota na punkcie mleka” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

(Informacja Polskiej Izby Mleka)


Współpraca