Marki własne rosną lepiej niż cały rynek. Co jest przyczyną

28.11.2022 -

Marki własne są coraz lepszej jakość i do niech konsumenci się przekonują, mając różnicę cenową przy półce – powiedział Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny panelu gospodarstw domowych GfK Polonia.

Które czynniki decydują o zakupie konkretnych produktów przez konsumentów?

Podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2022 Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny panelu gospodarstw domowych GfK Polonia, zwrócił uwagę na czynniki, które decydują o zakupie konkretnych produktów przez konsumentów.

– Mamy rzeczy, których nie możemy zrzucić z radaru i to jest zrównoważony rozwój. Popytamy o to konsumentów i są w stanie zapłacić za to więcej. Do tego dochodzi czysta etykieta, jasny i przejrzysty skład, jakość i lokalność produktów. Tylko teraz należy pamiętać o tym, że jesteśmy w dołku, jeśli chodzi o cykle koniunkturalne, a ideą rodzic nie nałoży dziecku do talerza. Także dzisiaj kryterium wyboru produktu jest cena. Tylko to nie jest najniższa cena, ale odpowiednia cena, żeby szła w zgodzie z ideami konsumenta, ale też nie może to być przesadzona cena. W sklepach jest i będzie konkurencja cenowa – powiedział Szymon Mordasiewicz.

Konsumenci coraz bardziej przekonują się do marek własnych

Zdaniem eksperta spore wyzwanie stoi teraz przed producentami, którzy w swojej strategii muszą próbować pogodzić cenę z takimi wartościami jak zrównoważony rozwój, zdrowie i jakość.

– Marki własne są coraz lepszej jakość i do niech konsumenci się przekonują, mając różnicę cenową przy półce. I trzeba się z tym liczyć. Marki własne ostatnio rosną lepiej niż cały rynek. Odpowiednia cena za produkt, który będzie spełniać pozostałe oczekiwania jest trudnym tematem, ponieważ wartości takie jak zrównywany rozwój, zdrowie, jakość i lokalność cały czas są ważne. To nie zniknie. Dzisiaj następuje weryfikacja tego, które marki i producenci będą w stanie dostosować do tego i odpowiedzieć na te potrzeby konsumenta – wyjaśnił ekspert.

(28.11.2022 za portalspozywczy.pl)


Współpraca