"Marnowanie? Nie mam w planie!" - Kaufland zwraca uwagę na problem marnowania żywności

Z okazji Światowego Dnia Żywności, który przypada 16 października, Kaufland wystartował z kolejną odsłoną kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Sieć alarmuje – w Polsce co roku wyrzuca się ok. 4,8 mln ton jedzenia, z czego aż 60% pochodzi z gospodarstw domowych.

Przemyślana lista zakupów, wykorzystywanie w pierwszej kolejności artykułów, które mamy w swoich domach, a także przechowywanie i zamrażanie żywności w odpowiedni sposób to proste patenty, które pozwolą zapobiegać marnowaniu produktów spożywczych. 13 października sieć Kaufland wystartowała z kolejną odsłoną kampanii edukacyjnej, która będzie przypominała konsumentom o wszystkich tych sposobach m.in. podczas robienia zakupów.

Marnowanie? Nie mam w planie!

Kampania, która wystartowała 13 października, jest komunikowana za pomocą materiałów POS, a także na kanałach digital. Na stronie internetowej www.kaufland.pl/zero-waste Kaufland dzieli się m.in. prostymi przepisami kuchni zero waste. Sieć przeprowadzi także konkurs na Facebooku, którego tematem będzie kreatywne wykorzystanie resztek jedzenia. Oprócz kampanii Kaufland przeprowadza aktualnie serię warsztatów edukacyjnych pod nazwą „Eko od dziecka – nie marnuję!” dla dzieci z wrocławskich szkół podstawowych. W trakcie warsztatów uczniowie poznają zasady świadomego wykorzystywania żywności oraz otrzymują garść praktycznych i łatwych do zastosowania porad, między innymi w zakresie odpowiedniego przechowywania warzyw i owoców, robienia listy zakupów i czytania etykiet.

Szereg działań, by nie marnować

Poza działaniami związanymi z kampanią Kaufland od lat podejmuje wiele inicjatyw, dzięki którym zapobiega marnowaniu żywności. Z pomocą systemu automatycznych zamówień precyzyjnie szacuje ilość towaru do zapotrzebowania danego sklepu. W ten sposób od samego początku zapobiega nadwyżkom żywności. Gdy data przydatności do spożycia lub data ważności produktów zbliża się ku końcowi, Kaufland znacząco obniża ceny artykułów. Klienci mogą kupić przykładowo pieczywo z dnia poprzedniego przecenione o 50%. Nadwyżki żywności sieć przekazuje organizacjom pożytku publicznego – Bankom Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwu Pomocy im. św. Brata Alberta. Od marca 2021 do lutego 2022 Kaufland przekazał na rzecz potrzebujących produkty o wartości ponad 8 mln zł. Pracownicy sieci również zapobiegają marnowaniu żywności i przechodzą regularne szkolenia dotyczące przestrzegania standardów świeżości i higieny.

W 2021 roku Kaufland rozszerzył asortyment o specjalną linię Naturalsi, która obejmuje owoce i warzywa niedoskonałe pod względem wyglądu, ale smaczne i bogate w składniki odżywcze jak ich idealne odpowiedniki. W tym samym roku jako pierwsza wśród sieci handlowych w Polsce wprowadził na wybranych produktach marek własnych specjalne oznaczenie organizacji Too Good To Go.

– Wielu konsumentów wyrzuca do kosza żywność, nie zwracając uwagi na zapisy znajdujące się na opakowaniach. Często nie potrafimy wskazać różnicy pomiędzy datą minimalnej trwałości – „najlepiej spożyć przed” a terminem przydatności do spożycia – „należy spożyć do”. Aby to ułatwić, jako partner kampanii Too Good To Go „Często Dobre Dłużej”, wprowadziliśmy specjalne oznaczenia na wybranych opakowaniach produktów marek własnych. Co należy zrobić, jeśli przeoczyliśmy termin „najlepiej spożyć przed”? Zamiast wyrzucać produkt – popatrz, powąchaj, posmakuj – przekonuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.

(Informacja KAUFLAND)


Współpraca