Mlekovita chce likwidacji Funduszu Promocji Mleka
25.01.2022 -
Prezes Mlekovity Dariusz Sapiński zwrócił się do ministra rolnictwa z wnioskiem o likwidację Funduszu Promocji Mleka.
W swoim piśmie skierowanym do Ministra Rolnictwa i Rozwoju wsi, podkreśla, że Funduszu Promocji Mleka (FPM), podobnie jak inne fundusze branżowe, został utworzony w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno-spożywczych. Zauważa, że składki na FPM to znaczący wydatek z budżetów podmiotów skupujących mleko. Obecnie można te środki przeznaczyć np. na bezpośrednie wsparcie polskich rolników - dostawców mleka do mleczarni.
FPM nie spełnił oczekiwań branży
Zdaniem prezesa Sapińskiego, Funduszu Promocji Mleka należy zlikwidować, gdyż ogólna promocja założona w jego ramach nie spełnia oczekiwań na rynkach mleczarskich, gdyż nie przekłada się na globalną promocję polskiego mleczarstwa i polskich produktów mlecznych. - Zwłaszcza w dobie pandemii konieczne jest szczególne wsparcie polskich rolników. To producenci swoimi działaniami marketingowymi, promując własne produkty i marki, działają na korzyść zarówno popularyzacji polskiego mleczarstwa jak i całej polskiej gospodarki - czytamy w piśmie prezesa Mlekovity.
(25.01.2022 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)