Mlekovita za 30 lat chce być firmą globalną

09.01.2023 -

Rok 2022 był dla Mlekovity rokiem wyjątkowym, bo jubileuszowym: minęło dokładnie 30 lat od powstania najcenniejszej polskiej marki mleczarskiej. Prace nad koncepcją nowej marki zostały zainicjowane w 1991 r. - mówi Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity.

Ambitne plany prezesa Sapińskiego

Stworzenie nazwy i opracowanie logo oraz wprowadzenie ich jako brandu na szaty graficzne produktów zajęły zaledwie kilka miesięcy i już w 1992 roku marka Mlekovita mogła zadebiutować na rynku, a wyroby nią oznaczone znaleźć się na sklepowych półkach.

Od momentu objęcia stanowiska prezesa firmy, a nawet od początku swojej pracy w ówczesnej okręgowej spółdzielni mleczarskiej, miałem wobec niej ambitne plany. Tworząc markę Mlekovita założyłem, że będzie to istotna zmiana na rynku, zwłaszcza w okresie transformacji ustrojowej, ale okazało się, że jedną – odważną jak na tamte czasy – decyzją tak szybko wyznaczyłem nowe trendy: drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce. Dla nas otworzyły się zaś drzwi do dynamicznego rozwoju, bo od tamtej chwili spółdzielnia rosła w siłę – w ciągu ostatnich trzech dekad liczba spółdzielni mleczarskich spadła o połowę, a Mlekovita w roku jubileuszu 30-lecia brandu jest największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Dariusz Sapiński.

Sukcesy Mlekovity w 2022 roku

Dla upamiętnienia tego jubileuszu i trzech dekad rozwoju, firmy zorganizowała w 2022 r. szereg wydarzeń, m.in.: I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych, Wypasiony Piknik, I Ogólnopolski Mleczarski Kongres Handlu, odsłonięcie tablicy pamiątkowej, spotkanie z pracownikami o najdłuższym stażu pracy w centrali Grupy Mlekovita. Z okazji jubileuszu we wrześniu wizytę w centrali Mlekovity złożył Premier Mateusz Morawiecki.

30-lecie marki Mlekovita świętowano również podczas Regionalnej Wystawy Zwierząt Hodowlanych i Dni z Doradztwem Rolniczym w Szepietowie, międzynarodowych targów Polagra w Poznaniu czy targów mleczarskich Mleko-Expo. Również otwarcie nowej fabryki serów twardych dojrzewających w Białej Podlaskiej w listopadzie 2022 r. posłużyło do przypomnienia historii 30 lat rozwoju Grupy Mlekovita.

Wszystko, co wydarzyło się w mijającym roku, dowodzi, że obrana 30 lat temu droga była słuszna – Mlekovita od początku swojego istnienia cieszy się uznaniem zarówno konsumentów, jak i ekspertów, zdobywając liczne nagrody dla marki i jej produktów. Sami zawsze staramy się być najlepszym partnerem w biznesie, a potrzeby klientów i konsumentów stawiamy na pierwszym miejscu – dodaje prezes Sapiński.

Najcenniejsza marka mleczarska

Mlekovita jest najcenniejszą marką produkcyjnego i spożywczego sektora polskiej gospodarki, co potwierdzają rankingi najcenniejszych marek m.in. „Forbesa”, w których w swojej branży nasza firma nie ma sobie równych, czy najważniejsze branżowe zestawienia: XV Ranking Spółdzielni Mleczarskich organizowanego przez Polską Izbę Mleka, Ranking 10 Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich organizowanego przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny, Podlaska Złota Setka Przedsiębiorstw, Złota Setka Polskiego Rolnictwa tygodnika „Wprost” czy Ogólnopolski Ranking Najlepszych Spółdzielni Mleczarskich, przygotowywany przez redakcję „Strefy Gospodarki”, dodatku do „Dziennika Gazety Prawnej”.

Niezmiernie cieszy mnie to, że Mlekovita rokrocznie okazuje się najlepszą i najcenniejszą, najbardziej utytułowaną marką w branży. Stanowi to kolejne potwierdzenie właściwie obranej 30 lat temu strategii, w której stawiamy na długofalową i partnerską współpracę z dostawcami mleka oraz konsekwentny rozwój dla dobra konsumentów. To rozwój pozwala nam sięgać po najwyższe laury i to ciągłym rozwojem pisana jest historia marki Mlekovita. Pozwala to z ufnością patrzeć w przyszłość i rozwijać firmę i brand Mlekovita - podkreśla Dariusz Sapiński

Mlekovita chce być wszędzie

Prezes Sapiński zaznacza, że w myśl przyjętej strategii, dąży do tego, aby Mlekovita była firmą globalną.

Nasze działania i wyniki zarówno kolejnych lat w minionych trzech dekadach, w tym poprzedniego roku, czy zbliżające się podsumowanie 2022 pokazują realną siłę Grupy Mlekovita, czyli – dziś już można śmiało powiedzieć – największej firmy mleczarskiej w tej części świata, ponieważ oparte są na twardych danych makroekonomicznych. Jednak nie spoczywamy na laurach i wciąż podnosimy sobie poprzeczkę, stawiamy coraz ambitniejsze cele i w każdy kolejny rok wchodzimy z pewnością, że uda nam się sprostać wszystkim wyzwaniom, jakie się przed nami pojawią. Nie możemy się zatrzymać – zależy nam bowiem nie tylko na utrzymaniu pozycji lidera, ale i byciu jeszcze lepszym, na rozwoju firmy globalnej. I mam nadzieję, że mimo niebyt optymistycznych prognoz na nowy rok, z kolejnymi istotnymi osiągnięciami przetrwamy wszelkie trudności i za kolejne 30 lat Mlekovita nadal będzie liderem – już nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale właśnie globalnym. Bo taki jest nasz cel: być w każdym kraju na świecie, w każdej, nawet najmniejszej miejscowości - puentuje prezes Sapiński

(09.01.2023 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca