Młodsze pokolenia generują zapotrzebowanie na nowinki rynkowe

19.11.2020 -

Młodsze podniebienia, które generują większe zapotrzebowanie na nowinki, również takie „odjechane”, to coś w czym Polska jest podobna do pozostałych rynków - mówiła Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel podczas debaty "Mleczarstwo – branża, która nie może się „zatrzymać”, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020.

- Patrząc na nasze dane konsumenckie dla Polski i porównując je z krajami Europy Zachodniej okazuje się, że odpowiedzi konsumentów dotyczące zainteresowania jakimiś unikalnymi kompozycjami smakowymi u nas często bywa na wyższym poziomie. To wynika między innymi z tego, że nasza półka sklepowa nie jest tak zdywersyfikowana, a nowości nie są często w przystępnych widełkach cenowych. Mamy tu dalsze duże pole do popisu – uważa Honorata Jarocka.

Zauważa jednak, że należy jednak pamiętać o przywiązaniu do tradycji i nostalgicznych smaków, takich jak w kategorii lodów wiodąca trójka: wanilia, truskawka czy czekolada. - Zawsze to będzie podstawa oferty, a nowe kompozycje smakowe będą uzupełnieniem czy. limitowaną ofertą. Co ciekawe, gdy mówimy o zmianach na rynku i potrzebach konsumentów, gdy np. gastronomia jest wstrzymana, to rośnie sprzedaż na wynos, ale jest to też szansa dla producentów dań gotowych – ponieważ nasze zapotrzebowanie na etniczne smaki, na coś egzotycznego, co da nam pewną odskocznię jest spore. Jest to też szansa dla branży nabiałowej, która również może zaskakiwać egzotyką, jeżeli mówimy o smakach – dodaje.

(19.11.2020 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca