Można powtórzyć sukces eksportowy Mlekpolu i Mlekovity

24.05.2022 -

Sukces Mlekpolu czy Mlekovity w eksporcie produktów mlecznych do Chin trzeba upowszechnić i pomnożyć – uważa Janusz Piechociński, prezes Izby Przemysłowo - Handlowej Polska - Azja.

Izba Polska-Azja od 2017 roku wraz największym chińskim Centrum Handlowym w UE GD Poland realizuje Projekt Centrum Polska Azja - wykorzystania potencjału diaspory azjatyckiej do promocji i intensyfikacji wymiany handlowej i inwestycyjnej Polska Azja.

Do początków 2020 odbyliśmy wiele misji gospodarczych, spotkań i szkoleń – jak nauczyć się Azji, jej kultury biznesu, aby zintensyfikować gospodarcze relacje, jak otworzyć azjatyckie rynki szczególnie dla małych i średnich polskich firm. Jak nauczyć się wykorzystywać nie tylko azjatyckie firmy w e-handlu?

- Janusz Piechociński

Spotkania on-line i diaspory

W czasie covidu w miejsce bezpośrednich spotkań i kontaktów weszła liczna współpraca on-line. Webinary, telekonferencje ale i też dobrze zorganizowana wokół diaspory chińskiej i azjatyckiej w Polsce współpraca przedsiębiorców i firm.

- W czasie wizyty państwowej Prezydenta Andrzeja Dudy i spotkania z Prezydentem Xi na otwarcie Igrzysk Olimpijskich Pekin 2022 wyrażono nadzieję na wzrost zakupów polskiej żywności. Izba Polska Azja i GD Poland złożyły ofertę przedstawicielom Miasta 16+ Ningbo ( trzeci port świata) otwarcia giełdy eksportowej polskiej żywności do Chin i Azji. Przedsiębiorcy diaspory chińskiej na Mazowszu wraz z polskimi Partnerami podejmą się koordynacji sprzedaży i zakupu, udzielą pełnego wsparcia prawnego i organizacyjnego w nawiązywaniu kontaktów, podpisywania umów i realizacji zamówień - mówi prezes prezes Izby Przemysłowo - Handlowej Polska - Azja.

Powtórzyć i rozszerzyć sukces

- Na terenie GD Poland powstanie hala eksportowa z pełną ofertą polskich produktów na Chiny i Azję i zostanie rozszerzona o cześć eksportową Platforma Giełdy Internetowej GD Poland. Sukces Mlekpolu czy Mlekovity w eksporcie produktów mlecznych do Chin trzeba upowszechnić i pomnożyć także na inne rolnicze branże – uważa Janusz Piechociński.

Czas działania w logistyce

Jego zdaniem, szczególnie w obecnej sytuacji, to nie tylko kwestia sprawnego eksportu i importu to także wyzwanie dla dochodów budżetowych. Na koniec 2019 roku chwaliliśmy się ze z polskich portów i przejść granicznych mamy 90-11- mld złotych dochodów budżetowych. Teraz przy łatwo przewidywalnych konsekwencjach spadku aktywności gospodarczej w Polsce i u naszych sąsiadów, sankcji i ograniczeń w transporcie lądowym nie tylko na Jedwabnym Kolejowym Szlaku i w transporcie lotniczym i morskim będzie tych dochodów znacznie mniej.

Uważa, że kryzys mniejszej podaży zleceń transportowych dotknie polskie firmy, które nie tylko w międzynarodowym transporcie samochodowym są w zdecydowanej czołówce w UE. - Usprawnienie, podtrzymanie i utrzymanie dobrych relacji partnerami, przygotowanie optymalnej możliwej ekonomicznie usługi musi być w obecnej sytuacji szczególnym zadaniem - uważa.

Zapraszam na Fracht 2022 w Warszawie na początku czerwca gdzie jestem szefem Rady Programowej. Tam przedstawimy nie tylko polski plan, ale też odpowiedz na nasza ofertę Krajów Azji na poszczególnych korytarzach transportowych

- Janusz Piechociński

(24.05.2022 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca