Müller: Wzrost kosztów surowców przekłada się na wzrost cen nabiału

25.04.2022 -

Wzrost kosztów produkcji mleka i działalności przetwórczej to olbrzymi problem, z jakim mierzą się dziś gospodarki światowe. Także branżę nabiałową dotknęły podwyżki cen surowców, materiałów opakowaniowych czy koszty logistyczne. To przekłada się na wzrost cen produktów FMCG, w tym także nabiału – mówi Paulina Lewińska- Cielas, Senior Brand Manager MCE w firmie Müller.

Jej zdaniem sytuacja na rynku galanterii mlecznej jest dość stabilna. - Polacy uwielbiają zarówno jogurty naturalne - za ich różnorakie zastosowanie, jak i jogurty smakowe będące zarazem deserem czy pyszną przekąską. Pandemia koronawirusa sprawiła, że myślimy z jednej strony o naszym zdrowiu i wzmacnianiu organizmu, z drugiej zaś w tych trudnych czasach szukamy drobnych przyjemności - stąd popularność deserów i jogurtów deserowych – mówi Paulina Lewińska- Cielas.

Roślinne odpowiedniki nabiału

Równocześnie dostrzega rozwój rynku roślinnych zamienników produktów mleczarskich. - Zauważamy dynamiczny rozwój tej kategorii spowodowany rosnącym zainteresowaniem konsumentów takich, jak: weganie, wegetarianie i fleksitarianie – zauważa. Müller również stara się odpowiadać na takie potrzeby i oczekiwania rynku. - Zdajemy sobie sprawę z tego, że konsumenci rezygnujący z napojów mlecznych na rzecz produktów wegańskich chcą mieć pewność, że właściwie zadbają o swoje zdrowie. Z tego powodu wzbogaciliśmy napoje Mülledrink Vegan w witaminy z grupy B, tzn. B1, B2, B6 i B12. W przypadku deserów Riso Vegan zależało nam również na tym, aby stworzyć pożywną przekąskę dzięki połączeniu ryżu i roślinnych składników – mówi Senior Brand Manager MCE w firmie Müller.

Müller obserwuje rynek

Zapytana czy w najbliższym czasie Müller planuje większe inwestycje lub zmiany organizacyjne, powiedziała, iż firma rozumie, że siła tkwi w dobrze przygotowanej strategii i jej konsekwentnej realizacji. - W taki sposób od lat na rynku polskim działa firma Müller. Równocześnie, reagujemy na zmiany na rynku i potrzeby konsumenckie. Mamy mocny zespół i wierzymy, że uda nam się wspólnie wiele osiągnąć – dodała.

(25.04.2022 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca