Netto ma duże plany na 2023 rok. "Konkurencja jest silna, szukamy sposobów"

29.12.2022 -

W przyszłym roku chcielibyśmy skupić się m.in. na rozwoju naszego asortymentu, w tym marek własnych - informuje sieć handlowa Netto Polska.

Netto podsumowuje mijający rok

W 2022 roku sieć handlowa Netto Polska rozszerzyła się do ponad 660 sklepów, otwierając na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy ponad 60 z nich, w tym 2 dzisiaj, a 5 w samym grudniu. Poszerzenie zasięgu, ale również wprowadzenie zmian w zakresie polityki cenowej i asortymentowej przełożyło się na wzrost liczby wizyt klientów o blisko 53% Cele na 2023 rok są ambitne, ale osadzone w realiach gospodarczych i odnoszące się bezpośrednio do oczekiwań klientów.

W pierwszym kwartale 2022 r. sieć skupiała się przede wszystkim na ukończeniu rozpoczętego w maju 2021 r. procesu konwersji Tesco. To nie tylko otwarcie 250 sklepów Netto w miejsce Tesco, ale także integracja obu zespołów, liczących w sumie ponad 9 000 osób.

Netto zmodernizowało sklepy

Na przestrzeni kolejnych miesięcy prowadzono prace w związku z zaplanowaną modernizacją istniejących placówek – w efekcie 30 z nich zyskało nowy wygląd i udogodnienia dla klientów. Końcówka trzeciego i czwarty kwartał roku upłynęły z kolei pod znakiem rozwoju organicznego – 2022 zakończy się otwarciem łącznie 14 nowych sklepów, z czego aż 5 przypada na grudzień (w Lipniku, Nowych Lipinach, Nadarzynie, Jelonku oraz Osinowie Dolnym).

Tym samym sieć odda do użytku klientów aż 10 000 m2 nowej powierzchni handlowej. Najwięcej zyskuje województwo mazowieckie – tu, po otwarciu 21 grudnia b.r. sklepu w Nadarzynie, powstało łącznie 7 placówek.

Ciekawostką jest otwarcie drugiego sklepu w formacie city – tym razem we Wrocławiu. To koncept sklepu osiedlowego, o mniejszej względem standardowej placówki powierzchni i asortymencie, jednak wciąż spełniający oczekiwania klientów. Niewykluczone, że takich sklepów będzie więcej.

- Ten rok był trudny i pełen wyzwań, jednak zrealizowaliśmy wszystkie postawione sobie cele. Nie mam wątpliwości, że to dzięki ludziom – zarówno tym, którzy od lat są związani z Netto, jak i tym, którzy niedawno do nas dołączyli. Bez ich zaangażowania w budowanie tego biznesu to by się nie udało. Bardzo im za to dziękuję – mówi Hugo Mesquita, dyrektor generalny Netto Polska, który objął to stanowisko w styczniu 2022.

Czym charakteryzuje się koncept sklepów Netto?

Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 660 sklepów Netto, z czego ponad 420 w nowym formacie 3.0. Koncept sklepów Netto nawiązuje do skandynawskich korzeni sieci. Wystrój wnętrza jest minimalistyczny, a materiały użyte do wykończenia – naturalne. Szerokie alejki, stonowane oświetlenie czy przemyślany układ asortymentu sprzyjają zakupom. W kolejnych latach sieć planuje zmodernizować wszystkie sklepy w swoim portfolio, by były zgodne z tym konceptem.

Ponad 430 sklepach Netto wyposażonych jest w strefy bake-off, dzięki czemu klienci mogą wybierać spośród oferty świeżo odpieczonego. W 140 placówkach zamontowane są kasy samoobsługowe, które skracają kolejki, a tym samym czas, jaki klienci spędzają w strefie kas.

Oprócz rozwoju w kanale tradycyjnym, Netto postawiło pierwszy krok w obszarze zakupów online. To dzięki współpracy nawiązanej z Everli – platformą umożliwiającą zamawianie produktów spożywczych na określoną godzinę pod same drzwi. Usługa jest dostępna dla ponad 11 milionów klientów zamieszkujących blisko 50 miast w całej Polsce, a to oznacza, że jest nią objętych około 200 sklepów Netto.

Netto stawia na transformację energetyczną

W tym roku Grupa Salling, do której należy sieć Netto, zapowiedziała transformację energetyczną, decydując się na zainwestowanie w te działania około pół miliarda złotych. W ich ramach sklepy i centra dystrybucyjne Netto będą wykorzystywać alternatywne źródła ogrzewania, takie jak: pompy ciepła, energooszczędne rozwiązania w zakresie chłodnictwa czy panele fotowoltaiczne.

- Transformacja energetyczna staje się faktem. W połowie grudnia panele fotowoltaiczne znalazły się na dachach ponad 100 naszych sklepów. To pozwoli ograniczyć zużycie energii nawet o 17% w skali roku. Kolejny element tej transformacji to instalacja drzwi w regałach chłodniczych. Oba te działania będziemy kontynuować w kolejnych latach – zapewnia Hugo Mesquita.

Dzięki energooszczędnemu oświetleniu LED, udało się ograniczyć zużycie energii we wszystkich sklepach o 43% w skali roku.

Netto sfinansuje 50 inicjatyw lokalnych społeczności

Od 28 listopada klienci wybranych sklepów Netto mogą zagłosować na lokalne projekty, które walczą o grant na jego realizację. To drugi etap programu Sąsiedzka Moc, w którym Netto sfinansuje łącznie 50 inicjatyw w całej Polsce.

Projekty zostały zgłoszone zarówno przez osoby indywidualne, jak i organizacje. Teraz, o tym które z nich finalnie uzyskają wsparcie, zdecydują klienci, wrzucając swój głos do urny. Akcja potrwa do 31 grudnia.

Projekty, które w ramach swoich rejonów wyborczych uzyskają największą liczbę głosów, otrzymają grant w wysokości 10 000 zł. Jest też możliwość uzyskania wsparcia w wysokości 30 000 zł – taką pulę otrzyma maksymalnie 5 projektów. Wybierze je komisja po wyłonieniu zwycięzców głosowania w sklepach, oceniając ich potencjał oraz biorąc pod uwagę, w jaki sposób je umotywowano.

Ostateczne wyniki programu ogłoszone zostaną na początku lutego 2023. Zaraz potem zostanie uruchomiona wypłata środków finansowych, a inicjatorzy działań będą mogli wdrożyć swoje pomysły w życie.

Lista sklepów Netto, w których można głosować, szczegółowe opisy wszystkich zgłoszonych projektów, informacje o akcji oraz regulamin znajdują się na stronie www.sasiedzkamoc.netto.pl.

Netto: plany na 2023 rok

- Mamy świadomość, że wzrost powierzchni sprzedaży to tylko pierwszy krok. Najważniejsza jest oferta skomponowana zgodnie z potrzebami klientów i odnosząca się do rynku – konkurencja jest silna, dlatego szukamy sposobów i rozwiązań, które zbudują naszą przewagę rynkową. W przyszłym roku chcielibyśmy skupić się m.in. na rozwoju naszego asortymentu, w tym marek własnych, oraz jeszcze lepszym dopasowaniu naszej polityki cenowej do oczekiwań klientów. Mamy świadomość, że aby przygotować jak najbardziej atrakcyjną ofertę, musimy działać w pełnej synergii z dostawcami – mówi Hugo Mesquita.

– W dalszym ciągu chcemy rosnąć. Na ten moment w 2023 roku planujemy otworzyć 25 nowych sklepów i przeprowadzić 30 remontów. Kolejne sklepy zyskają strefy odpieku pieczywa i zostaną wyposażone w kasy samoobsługowe – dodaje.

Z końcem maja zakończyć ma się także relokacja siedziby firmy ze Szczecina do Warszawy. Jest to proces, który został podzielony na fazy, aby zmiana przebiegała płynnie, a biznes funkcjonował bez zakłóceń.

(29.12.2022 za portalspozwczy.pl)


Współpraca