Nowy układ alejek w Lidlu. Czy klienci odnajdą swoje ulubione produkty?

14.01.2024 -

Lidl testuje nową aranżację półek i regałów w sklepach. Zapewniono, że nowy układ to wygoda dla klientów i pracowników, a dla sieci - oszczędności.

Lidl przebudowuje sklepy

Supermarkety i dyskonty nieustannie wymyślają nowe koncepcje dla swoich sklepów - przestawiają regały lub zmieniają układ różnych produktów w sklepie. Dla konsumentów może to czasami oznaczać, że muszą przyzwyczaić się do nowego wnętrza ulubionego sklepu.

Dyskont Lidl jest właśnie w trakcie rewizji koncepcji projektowej swoich sklepów - chce inaczej zaaranżować układ półek. Na razie jednak nowy układ można zobaczyć tylko w kilku lokalizacjach w Niemczech.

 

Lidl testuje nowy układ alejek

Jak podaje w piątek "Lebensmittel Zeitung (LZ)", po raz pierwszy w tylnej części pojawią się przejścia poprzeczne. Przejścia krzyżowe wprowadzono m.in. we Flörsheim w Hesji, w Schwelm w Westfalii, w Bawarii i Berlinie. W tej chwili jest to tylko test.

Szybkie wdrożenie na terenie całych Niemiec "nie jest obecnie planowane" - oficjalnie podkreślono na łamach "LZ". Najwyraźniej więcej testowych funkcjonalności będzie dodawanych stopniowo.

 

Na czym polegają zmiany w sklepach Lidl?

W sklepach testowych klienci znajdą m.in. zabudowane poprzecznie "tunele chłodnicze", w których umieszczono nabiał i wędliny naprzeciw siebie. "

Dzięki takiemu zestawieniu półek chłodniczych możemy znacznie zmniejszyć zużycie energii" - podał Lidl na łamach "LZ".

Produkty są umieszczone bliżej siebie, co powinno ułatwić zakupy klientom. Jak twierdzi sieć, na tym korzystają także pracownicy, ponieważ łatwiejsze będzie wykładanie produktów chłodzonych.

W testowych sklepach obowiązuje następująca zasada: standardowy asortyment jest wystawiony w alejkach ustawionych wzdłuż, artykuły promocyjne - w poprzek. Powinno to ułatwić klientom orientację. Produkty nieżywnościowe będą dostępne na trzech poziomach półek. Według "Lebensmittel-Zeitung" powinno to również zapewnić więcej miejsca na świeże produkty.

Lidl potwierdził także gazecie, że większość alejek powinna być szersza, co zapewni klientom i pracownikom więcej przestrzeni. Choć nie wszystkim pracownikom testowych oddziałów podoba się nowy koncept, podano, że dyskont jest zadowolony z funkcjonowania przekształconych sklepów.

(14.01.2024 za portalspozywczy.pl)

 


Współpraca