Ochrona nazewnictwa produktów mlecznych

19.10.2020 -

W końcu sierpnia alians wegańskich i wegetariańskich udziałowców włączył Nestlé i Mondelez do wspólnego wezwania do obalenia ochrony nazw produktów mleczarskich i próbowania zmiany tekstu już przegłosowanego w Komitecie PE ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

EDA przypomniało członkom Parlamentu Europejskiego o kluczowym znaczeniu ochrony nazw produktów mlecznych w kontekście ochrony konsumenta i gwarancji jakościowych. Marketing produktów będących substytutami, przez używanie określeń takich jak ‘masło’ czy ‘jogurt’ w sposób oczywisty wprowadza w błąd konsumentów, aby uwierzyli, że te imitacje są ‘równoważnymi’ substytutami produktów oryginalnych, w zakresie jakości i wartości odżywczej.

- Zobaczyliśmy ‘alians’ wegańskich udziałowców przyłączających się do kampanii międzynarodowych gigantów w sektorze spożywczym, a nawet firmy margarynowej o obrotach w wys. powyżej 3 mld $, która była kilka razy skazana w Europie za oszukiwanie obywateli i naruszanie europejskich praw ochrony konsumenta, która uruchamia teraz machinę lobbingową w Brukseli dla zmiany tego europejskiego prawa ochrony konsumentów. Moim jedynym komentarzem jest dostosowanie jednego z mylących nagłówków marketingowych tej firmy: Ja nie mogę uwierzyć jakie to jest wariactwo – stwierdził Sekretarz generalny EDA Alexander Anton.

Tłumaczenie materiałów EDA, wykonane przez Krajowe Stowarzyszenie Mleczarzy jest sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Mleka.

(19.10.2020 za portalspozywczy.pl/EDA)


Współpraca