Paczki-niespodzianki w Carrefourze. Co zawierają?
14.09.2022 -
Polacy rocznie marnują prawie pięć milionów ton jedzenia. To ogromny problem, który nie tylko negatywnie wpływa na środowisko, ale także na nasze portfele. Dlatego Carrefour przygotował paczki-niespodzianki.
Wraz z jedzeniem do kosza wyrzucamy ogromne sumy pieniędzy, co w świetle galopujących cen zmusza do refleksji. Do walki z tym zgubnym środowiskowo i finansowo problemem dwa lata temu dołączyła sieć sklepów Carrefour, która za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go oferuje swoim klientom paczki z nadwyżkami żywności.
Współpraca z aplikacją Too Good To Go
Carrefour od dwóch lat współpracuje z aplikacją Too Good To Go w zakresie walki z marnowaniem żywności. Od tego czasu klienci wspólnie z siecią uratowali pół miliona paczek z produktami spożywczymi. W ten sposób udało się zaoszczędzić równowartość 1 250 000 CO2, czyli tyle, ile wygenerowałoby 246 lotów dookoła świata.
Minimalizowanie strat żywności w sieciach handlowych ma ogromny wpływ na kształtowanie postaw konsumenckich w zakresie niemarnowania jedzenia. Realizowanie konsekwentnej strategii zarządzania żywnością pozwala ograniczyć ilość jedzenia, która wyląduje w koszu – mówi Anna Kurnatowska, Too Good To Go.
Ratowane produkty w Carrefour
Co najczęściej znajdziemy w paczkach-niespodziankach? W Carrefour mamy największe szanse na “paczki mix”, czyli warzywa, owoce, pakowane wędliny i nabiał, pieczywo oraz jajka. To 87% oferowanej żywności w Too Good To Go. Prawie 10% stanowią paczki wegetariańskie – pasty kanapkowe, sałaty cięte i tofu.
Około 2% to same owoce i warzywa, zaś 1,5% to paczki typu “ready to eat” – kanapki, ciastka, musli, panini, zupy i zapiekanki. Too Good To Go z Carrefour współpracuje globalnie. Żywność z sieci handlowej można ratować w Polsce, we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Belgii. W sumie 5 506 sklepów dostarcza paczki do aplikacji, a użytkownicy uratowali blisko 9 milionów paczek z jedzeniem we wszystkich krajach.
Cieszymy się, że poprzez takie działania jak tworzenie paczek z nadwyżką żywności sami przyczyniamy się w dużym stopniu do ograniczenia marnowania jedzenia, ale także motywujemy naszych klientów, do podejmowania na codzień kolejnych proekologicznych działań. - komentuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska.
Wzrost popularności Too Good To Go
W porównaniu z pierwszym kwartałem bieżącego roku Too Good To Go odnotowało 18% wzrost użytkowników w drugim kwartale. Każdego dnia Polacy ratują tysiące paczek, a ich apetyt wciąż rośnie. Obecnie z aplikacji korzysta ponad 2 miliony zwolenników niemarnowania żywności, którzy polują na paczki-niespodzianki oferowane przez ponad 4 tys. partnerów.
(14.09.2022 za portalspozywczy.pl)