Piątnica: Dzięki nowej marce chcemy zacząć eksportować na znaczącą skalę
26 listopada 2024 r.
Do tej pory niosła nas jakość produktów, dzięki czemu osiągnęliśmy pewien poziom sprzedaży eksportowej. Stwierdziliśmy jednak żeby podejść do tego poważnie musimy zacząć eksportować na znaczącą skalę. Dlatego stworzyliśmy markę zaprojektowaną na globalny rynek, która nie niesie ze sobą lokalnych konotacji – mówi nam Katarzyna Jezierska, Dyrektor Marketingu OSM Piątnica.
Piątnica: Dzięki nowej marce chcemy zacząć eksportować na znaczącą skalę OSM Piątnica na targach SIAL 2024 w Paryżu promowała nową markę eksportową Dairly, pod którą już dziś w sieci Kaufland w Niemczech dostępne są jogurty pitne Skyr.
OSM Piątnica z nową marką eksportową Jak mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Katarzyna Jezierska, dyrektor marketingu Piątnicy, nowa marka eksportowa została zaprojektowana pod wymagania globalnego rynku.
– Piątnica od lat prowadzi działalność eksportową. Jak nietrudno się domyślić, nasza marka nie jest najłatwiejsza do wymówienia dla anglo- niemiecko- czy francuskojęzycznych klientów. Do tej pory niosła nas jakość produktów, dzięki czemu osiągnęliśmy pewien poziom sprzedaży eksportowej. Stwierdziliśmy jednak żeby podejść do tego poważnie, musimy zacząć eksportować na znaczącą skalę. Dlatego stworzyliśmy markę zaprojektowaną na globalny rynek, która nie niesie ze sobą lokalnych konotacji, które są fantastyczne dla polskiego konsumenta, ale nie zawsze przekonają Anglika, Francuza czy Niemca, ale wciąż kojarzy się z najwyższą jakością mleka, z innowacyjnymi produktami - dodała.
Piątnica: Potencjał Dairly będzie większy na rynkach niesłowiańskich Piątnica liczy, że marka Dairly pozwoli firmie na zwiększenie obecności przede wszystkim na rynkach Europy Zachodniej.
– Przede wszystkim stawiamy na UE, choć nie wykluczamy innych krajów, jeśli będą to rynki realistyczne z perspektywy transportowej. Dairly to młoda marka, ale ciągle taka sama “piątnicowa” jakość, bo tu nie obniżamy poprzeczki. Rynki eksportowe są różnorodne, na wielu z nich będziemy obecni z obiema markami, ale potencjał Dairly z pewnością będzie większy na rynkach niesłowiańskich. Poza obecnością w Niemczech prowadzimy wiele rozmów i mam nadzieję że podczas SIAL też uda się nam się pozyskać nowych klientów – dodaje Katarzyna Jezierska.
Jakie produkty Piątnica zamierza promować pod marką Dairly? – Przygotowane mamy dość szerokie portfolio. Kwestia, z którymi produktami wchodzimy zależy od konkretnego rynku i gustu konsumentów. Pewne produkty jada się tylko u nas, a gdzie indziej już nie. Dlatego zakładamy pewną elastyczność. W pierwszej kolejności stawiamy na nasze polskie sprawdzone hity: Skyry i Serki Wiejskie. Zaczynamy od produktów dopasowanych do nowoczesnego stylu życia – dodała dyrektor marketingu spółki.
Piątnica zapowiada nowości na rynku polskim Co OSM Piątnica planuje na rynku polskim?
– Jesteśmy dumni z zaufania polskich konsumentów, które wywodzi się z naszej niezmiennej koncentracji na jakości od krów, mleka przez procesy technologiczne, dobre składy. Dzięki temu udało się stworzyć unikalną markę, która z jednej strony jest sielska, tradycyjna, polska z Podlasia, a z drugiej jest zdolna udźwignąć produkty innowacyjne, jak skyry czy koktajle białkowe. Na to będziemy stawiać i można spodziewać się strumienia nowości. Ostatnie wdrożenie nowych smaków skyrów spotkało się z dobrym przyjęciem na rynku. Nowości będzie dużo. Polska jest nam najbliższa i mogę zapowiedzieć, że będzie się działo!
Jaką strategię marketingową ma dziś OSM Piątnica? W działaniach komunikacyjnych OSM Piątnica zamierza budować na sile marki, jednocześnie dopasowując się do potrzeb konsumentów w danej kategorii.
– Inaczej mówimy o śmietanie 18% “królowej polskich stołów” używanej w domu, a inaczej o koktajlach białkowych, po które sięga młoda, nowoczesna grupa konsumentów. Są jednak elementy niezmienne: jakość jest absolutną podstawą i cudownie jest pracować w firmie, gdzie wszyscy się na tym koncentrują. Żyjemy w świecie, gdzie marki własne będą miały swoje miejsce, są ważne dla sieci i dla konsumentów, natomiast marki, które są zbudowane w oparciu o jakość i zaufanie konsumenta zawsze będą miały swoje miejsce na rynku, niezależnie od tego jak będzie wyglądał rozwój handlu detalicznego – podsumowuje dyrektor marketingu Piątnicy.