Pisarek: KZSM i mleczarnie muszą występować wspólnie wobec sieci handlowych

– Nie może być miejsca na wykorzystywanie pozycji siły przez duże sieci handlowe, gdyż odbywa się to kosztem spółdzielni, rolników i całych społeczności. Spółdzielnie powinny występować w tej sprawie razem, tak aby ich głos był bardziej słyszalny a pozycja równorzędna z dużymi sieciami. Jest tu do odegrania duża rola dla KZSM – mówi Arkadiusz Pisarek, nowy prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.

Arkadiusz Pisarek od 1 czerwca br. jest prezesem Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich. Podczas „Święta Mleka” w Garwolinie udzielił swojego pierwszego wywiadu TPR. Z nowym prezesem rozmawiał Józef Nuckowski.
 

Jak przebiegała pana dotychczasowa kariera zawodowa?
– Z branżą mleczarską jestem związany przez całe życie. Dzieciństwo i młodość spędzałem na wsi, gdzie w gospodarstwie dziadków miałem możliwość zapoznania się z produkcją mleka, a także z innymi sprawami związanymi z rolnictwem. Swoją przygodę zawodową rozpoczynałem 30 lat temu w Kujawskiej Spółdzielni Mleczarskiej we Włocławku, gdzie osiągałem pierwsze sukcesy i przez wiele lat pracowałem na stanowisku wiceprezesa ds. handlu i marketingu. Byłem również związany z Okręgową Spółdzielnią Mleczarską w Łowiczu i współpracowałem ze Spółdzielnią Mleczarską Mlekovita. Po drodze pracowałem także w szeregu przedsiębiorstw związanych z mleczarstwem. Dzięki temu miałem możliwość poznania branży mleczarskiej z różnych perspektyw, co wzbogaciło moje postrzeganie jej złożoności i uwrażliwiło na stojące przed nią wyzwania. Najnowszym zadaniem, jakie przede mną stoi, jest zaszczytna funkcja prezesa Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich – największej i najstarszej organizacji mleczarskiej w Polsce zrzeszającej spółdzielnie mleczarskie.

Jakie znaczenie ma pana zdaniem spółdzielczość mleczarska w Polsce?
– Spółdzielczość mleczarska to ważna część branży rolno-spożywczej w Polsce i powinna mieć wysoką, wiodącą rangę w naszym kraju.
Spółdzielnie mleczarskie stanowią siłę polskiego mleczarstwa. Są nie tylko motorem rozwoju, ale i ostoją polskości i wartości spółdzielczych. Chciałbym wykorzystać swoje doświadczenie w pracy dla spółdzielni i poważnie, po partnersku, rozmawiać z moimi kolegami z branży o szansach, wyzwaniach i zagrożeniach dla polskiego mleczarstwa.

Cały wywiad można przeczytać na stronie tygodnik-rolniczy.pl
 

Współpraca