Podsumowanie konferencji prasowej kampanii "Mamy kota na punkcie mleka"

7 grudnia 2023 roku, w Warszawskim Bistro Bursztynowa, miała miejsce konferencja prasowa zorganizowana przez Polską Izbę Mleka w ramach kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”. Projekt ten skierowany jest do dzieci w wieku wczesnoszkolnym, mając na celu promowanie właściwych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych.

Podczas konferencji zaprezentowano działania edukacyjne kampanii, które zostały zrealizowane w okresie od stycznia do listopada 2023 roku.

Program „Mamy kota na punkcie mleka” objęty jest patronatem honorowym Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej. Głównym celem inicjatywy jest prowadzenie edukacji na temat korzyści płynących ze spożycia mleka i jego przetworów, promowanie zdrowych nawyków żywieniowych poprzez zabawę oraz podnoszenie poziomu wiedzy na temat mleka i produktów mlecznych wśród najmłodszych, zgodnie z hasłem przewodnim programu „Picie mleka dostarcza energii każdego dnia”.

W trakcie trwania kampanii przeprowadzono projekt implementacji nowej strony internetowej oraz aplikacji – platformy komunikacyjnej łączącej organizatorów z nauczycielami. Dodatkowo, zainicjowano produkcję i dystrybucję bezpłatnych materiałów edukacyjnych, zorganizowano spotkania Mlecznych Bohaterów z uczniami zaangażowanymi w akcję, a także zrealizowano różnorodne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Ponadto, został stworzony film instruktażowy, dedykowany nauczycielom, który był prezentowany podczas obecności przedstawicieli kampanii w targach edukacyjnych. Dzięki tym działaniom w ciągu pierwszych 11. miesięcy kampanii do programu dołączyło ponad 400 placówek, co łącznie przekłada się na ponad 31 000 aktywnych uczestników. To rekordowa liczba w porównaniu do lat poprzednich.

Podczas konferencji prasowej ekspertka programu, doktor Irena Białokoz-Kalinowska – alergolog, pediatra i lekarka rodzina, wygłosiła prelekcję na temat „Jelita, mózg, mleko: biotom jelita, a prawidłowe funkcjonowanie mózgu”.

Spotkanie przyciągnęło grono uczestników, którzy mieli okazję nie tylko wysłuchać wykładu, ale również wziąć udział w dyskusji na temat kampanii. Dla gości zostały przygotowane upominki oraz poczęstunek, co dodatkowo umiliło spotkanie i stworzyło atmosferę sprzyjającą do rozmów i wymiany poglądów na temat kampanii oraz tematów poruszanych podczas prezentacji ekspertki programu.

Więcej informacji o programie, mleku i produktach mlecznych znajduje się na stronie www.kochammleko.pl oraz na profilu „Mamy kota na punkcie mleka” na portalu Facebook. Program „Mamy kota na punkcie mleka” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka i realizowany przez Polską Izbę̨ Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

(Informacja Polskiej Izby Mleka)


Współpraca