Polacy coraz częściej decydują się na zakupy z dowozem do domu (badanie)

17.02.2021 -

- Po nieznacznym spadku w ubiegłym miesiącu aż o 6 p.p. przybyło wśród polskich konsumentów chętnych, by płacić za wygodę, jak na przykład dostarczenie zakupów do domu (trend convenience). Dziś pozwala sobie na to 37% zapytanych nad Wisłą. To najwyższy wynik w historii badania - wynika z raportu Global State of the Consumer Tracker opracowanego przez firmę doradczą Deloitte.

Jak zauważają eksperci Deloitte, ochrona zdrowia jest główną przyczyną, dla której decydujemy na dostarczenie zakupów do domu, jednak połowa zapytanych kieruje się przy tym po prostu oszczędnością czasu. Prawie połowa z nas poluje też na okazje, czyli jest gotowa kupić rzecz, która nie jest im niezbędna o ile trafi na atrakcyjną cenę.

– Co warte odnotowania, to fakt, że spadła liczba Polaków, którzy przyznają, że kupują więcej niż są w stanie zużyć na bieżąco. Jeszcze miesiąc temu odpowiedziało tak 46% rodzimych konsumentów co dało najwyższy wynik dla Polski w historii badania i najwyższy w Europie. Co prawda wynik z tego miesiąca – 41% – nadal jest najwyższy w Europie, ale odpowiedziało tak tyle samo Brytyjczyków, Holendrów i tylko nieco mniej Włochów – dodaje Michał Tokarski. Na świecie najwięcej konsumentów na zapas kupuje w Indiach – 65%.

(17.02.2021 za portalspozywczy.pl)


Współpraca