POLAGRA 2023

W dniach 27-29 września 2023, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbyły się targi: POLAGRA FOOD, HORECKA I FODTECH. W tegorocznych Targach uczestniczyło niemal 200 wystawców z ponad 30 krajów. POLAGRA to miejsce prezentacji produktów odpowiadających potrzebom konsumentów, nowych technologii pozwalających utrzymać najwyższe standardy bezpieczeństwa w produkcji żywności, a także rozwiązań, które usprawniają prace obiektów gastronomicznych i noclegowych.

 

 

Targi objęte zostały patronatem honorowym ministra rolnictwa i rozwoju wsi Roberta Telusa.

 

 

Jako pierwszy głos zabrał wiceprezes Międzynarodowych Targów Poznańskich Filip Bittner.

 

 

W uroczystym otwarciu wydarzenia uczestniczył sekretarz stanu Ryszard Bartosik.

Wiceminister Bartosik zwrócił uwagę, że targi są dobrą okazją do promocji polskiej żywności, zaprezentowania nowości i poszukiwania nowych odbiorców.

– Dane statystyczne potwierdzają, że eksport polskich produktów rolno-spożywczych każdego roku rośnie i są to solidne wzrosty – kilku-, kilkunastoprocentowe. Eksportujemy nasze towary do krajów Unii Europejskiej, w tym w dużych ilościach do krajów starej Unii Europejskiej – dodał wiceminister.

Sekretarz stanu podkreślił, że pomimo pandemii i wojny w Ukrainie eksport polskiej żywności systematycznie rośnie, co oznacza, że polskie rolnictwo dobrze sobie radzi w tych trudnych czasach. Przypomniał, że rząd udziela rolnikom wsparcia w wysokości 15 mld złotych.

Po uroczystym otwarciu Targów Polagra wręczone zostały nagrody: Złoty Medal Grupy MTP, Grand Prix Grupy MTP, ECO-Prize i ACANTHUS AUREUS.

 

 

Złoty Medal Grupy MPT

Aż 23 produkty z branży spożywczej zostały nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu o Złoty Medal Grupy MTP. Nagrody zostały wręczone pierwszego dnia targów podczas uroczystości otwarcia targów POLAGRA.

Spośród produktów mleczarskich nagrodzone zostały:

  • Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Kole za Formaggio Italiano – serek typu włoskiego 220 g;
  • Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska WART-MILK w Sieradzu za Śmietanka UHT;
  • Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu za: Maślanki smakowe 500 g – linia, Mleko łowickie UHT 3,2% 1 l, Ser Księżak 130 g, Śmietana łowicka naturalna 12% i 18% 200 g – linia, Śmietanki łowickie UHT 500 ml – linia
  • Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA za: Desery Vege 150g: kokosowy, smak waniliowy, kawowy, Maślanka Polska 1 kg, Napój owsiany Vegevita 1 kg, Ser Bialski z Doliny Krzny, Ser Bialski z dziurami z Doliny Krzny, Super Body Active – batonik twarogowy proteinowy o smaku waniliowym w polewie o smaku białej czekolady, Super Body Active – serek wiejski wysokobiałkowy 200 g, Wypasiona kaszka manna 150 g: z truskawkami, z wiśniami, z jagodami, Wypasione batoniki twarogowe w polewie o smaku białej czekolady; kokosowy i truskawkowy 40 g, Wypasione desery mleczne z ryżem 150 g: z truskawkami, z jabłkami, z malinami, Wypasione serniczki z polewą: brzoskwiniową, truskawkową i wiśniową 150 g, Wypasiony deser śmietankowy 130 g. Wypasiony deser śmietankowo – czekoladowy 130 g

Złoty Medal Wybór Konsumentów za Ser Bialski z Doliny Krzny, Ser Bialski z dziurami z Doliny Krzny otrzymała Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA.

Wygrał także w plebiscycie konsumentów zgarniając główną nagrodę – Grand Prix Grupy MTP – przyznawaną dla najlepszych produktów ze wszystkich nagrodzonych.

Nagroda ECO-Prize, czyli nagroda za najbardziej ekologiczny produkt przyznana została linii Śmietanek łowickich UHT 500 ml produkowanych przez Okręgową Spółdzielnię Mleczarską w Łowiczu. Jest to nagroda wręczana po raz pierwszy na Targach Polagra.

ACANTHUS AUREUS

ACANTHUS AUREUS to statuetka wręczana wystawcom, którzy wykazali się pomysłowością przy tworzeniu swojego stoiska na targi POLAGRA 2022. Wyróżnienie trafia do firm, których stoisko jest przemyślane pod względem marketingowym.

Nagroda ACANTHUS AUREUS czyli ZŁOTY AKANT została ustanowiona przez Grupę MTP w 2003.Od tego czasu, podczas targów wyłaniane są najlepsze stoiska prezentujące firmy. Przyznane wyróżnienie ma na celu nagrodzenie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych, które sprzyjają bezpośredniej komunikacji z klientem i podkreślają pozytywny wizerunek firmy, wystawiającej swoją ofertę na poszczególnych targach. Statuetką Złotego Akanta nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów.

W tegorocznym gronie laureatów znaleźli się m.in:

  • Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA,
  • Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Kole.

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy.

Wspólnym mianownikiem Polagry jest smak wokół którego budowane są nowe relacje biznesowe warunkujące rozwój branży i promocję polskiej żywności zagranicą.

Oprócz godzin rozmów, debat i wymiany doświadczeń – prezentowane były urządzenia, które kreują nowe trendy. Miejsce dla specjalistów z branży udostępnione zostało na trzy dni, aby wymieniać praktyki i w pełni wykorzystać możliwości targowe.

 


Współpraca