Połowa klientów chce więcej polskiej żywności, ale tylko 4 na 10 sprawdza jej pochodzenie

04.04.2022 -

Pochodzenie produktów spożywczych w coraz większym stopniu wpływa na decyzje zakupowe klientów. Niemal połowa Polaków uważa, że na rynku powinno być więcej żywności od polskich firm.

Polacy chcą więcej polskich produktów

Klienci dobrze znają asortyment w sklepach i chcą dokonywać świadomych wyborów. Jak pokazuje raport „Trendy w ekozakupach Polaków” Farmy Świętokrzyskiej, niemal połowa (48%) respondentów zapytanych o to, co zmienić na rynku żywności w naszym kraju, wskazała, że powinno być więcej polskich produktów.

Co trzeci chce, aby na półkach znajdowało się także więcej żywności ekologicznej. Dodatkowo badanie ARC Rynek i Opinia wskazuje, że obecnie 4 na 10 konsumentów sprawdza pochodzenie produktu przed zakupem.

Jedną z inicjatyw, które mają na celu ułatwienie konsumentom decyzji zakupowych i poznania lepiej wartościowych, polskich produktów, jest Zielony Tydzień organizowany przez Polską Izbę Żywności Ekologicznej.

Zielony Tydzień od 4 do 10 kwietnia

Zielony Tydzień to akcja Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), podczas której przez 7 dni będzie można spróbować nowych smaków, odkryć nowych ekologicznych producentów, nowe sklepy z produktami bio i dowiedzieć się, dlaczego żywność ekologiczna jest lepsza. To też okazja, żeby za niższą cenę zrobić ekozakupy. Przez cały tydzień 4-10 kwietnia każdy chętny będzie mógł skorzystać z szerokiej oferty sklepów – członków PIŻE.

Jak rozpoznać, czy produkt jest ekologiczny i pochodzi z Polski? Wystarczy, że na opakowaniu znajdziemy znak ekolistka, czyli kształt liścia z białych gwiazdek na zielonym tle. Natomiast o tym, że pochodzi z Polski, dowiemy się po numerze, który jest pod ekolistkiem. Numery polskich jednostek certyfikujących rozpoczynają się od PL-EKO.

(04.04.2022 za portalspozywczy.pl)


Współpraca