Polska robi się za mała dla największych firm mleczarskich
22.07.2022 -
Akwizycja Polmleku w Maroku to kolejny sygnał, iż są już w Polsce firmy spożywcze, dla których rodzimy rynek jest za mały i coraz odważniej chcą one rozwija swoją działalność zagranicą. Cieszy też, że jest to nie tylko rozwój poprzez wzrost eksportu, ale i akwizycje – mówi Piotr Grauer, lider doradztwa dla sektora dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.
Prognozowany duży rozwój rynku afrykańskiego
Podkreśla, że kraje arabskie stanowią bardzo interesujący rynek. Jest to region, który łączy w sobie pozytywne trendy demograficzne oraz potencjał rozwoju dystrybucji produktów importowych, ze względu na problem samozaopatrzenia w produkty spożywcze w części z krajów regionu.
Maroko jest państwem, w którym liczba ludności zbliża się już do poziomu Polski (ponad 37 milionów mieszkańców), a więc stanowi ono już całkiem duży rynek wewnętrzny. Dodatkowo, jest prawie samowystarczalne pod względem produkcji mleka i przetworów.
W efekcie, przejęcie w tym kraju istotnego gracza w przetwórstwie mleka otwiera perspektywę zarówno wejścia na duży, obiecujący rynek wewnętrzny, jak i możliwość stworzenia platformy do dalszej ekspansji w całym regionie. Inwestycja w Maroku może stanowić też okno na kontynent afrykański, który - według różnych prognoz - będzie w najbliższych dekadach najszybciej rozwijającym się regionem na świecie - mówi Piotr Grauer
Przejęcie Polmleku w Maroku
Przypomnijmy, w ubiegłym tygodniu Polmlek ogłosił, że przejmuje trzecią co do wielkości firmę mleczarską w Maroku. Grupa Polmlek i francuski potentat mleczarski Bel podpisali umowę sprzedaży pakietu kontrolnego udziałów w marokańskiej spółce mleczarskiej Safilait, należących do Bel.
(22.07.2022 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)