Polski klient coraz bardziej awanturujący się? Zmieniamy sposób robienia zakupów

10.07.2023 -

Polscy klienci coraz częściej robią zakupy z telefonem w ręku i szukają niższych cen w gazetce promocyjnej czy aplikacji. Ponadto coraz częściej zdarzają się sytuacje, w których klienci analizują paragon i awanturują się, że cena nie jest tożsama z tą w gazetce – informuje businessinsider.com.pl.

Zwyczaje zakupowe Polaków

Inflacja zmieniła podejście klientów do zakupów, co jak podkreślili pracownicy dyskontów spożywczych, widoczne jest gołym okiem w sklepach. Szczególnie w dniach, kiedy wprowadzane są największe obniżki na produkty. Niekiedy klienci przyjeżdżają jedynie po konkretne produkty.

Jak podkreśla w swoim tekście businessinsider.com.pl, wcześniej klienci robili duże zakupy, z wózkiem zapełnionym po brzegi. Natomiast teraz zdarza się to bardzo rzadko, takich klientów jest w ciągu dnia jedynie kilku. Zazwyczaj konsumenci kupują mniej, a częściej.

Zmiany przyzwyczajeń klientów potwierdzają również statystyki

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę technologiczną Proxi.cloud oraz platformę analityczno-badawczą UCE RESEARCH Polacy bywają w sklepach częściej i dłużej. Badania zostały przeprowadzone w dniach 1 stycznia-15 maja 2023 r., odnosiły się do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

– Podstawową przyczyną tego zjawiska jest dbałość o domowy budżet i kontrolowanie wydatków wobec rosnących cen niemal wszystkich produktów. Kolejnym przyczyniającym się do tego aspektem mogą być pojawiające się promocje, które są tymczasowe. Wobec tego klienci chodzą do sklepów z większą częstotliwością, aby uzupełnić zapasy tańszymi produktami — twierdzi Mateusz Chołuj z Proxi.cloud.

(10.07.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca