Ponad 150 milionów klientów i nowy dyrektor finansowy Bolta
W 10. rocznicę rozpoczęcia swojej działalności Bolt, europejski lider mobilności, ogłasza przekroczenie progu 150 milionów klientów w ponad 45 krajach i 500 miastach. Jednocześnie firma zapowiada osiągnięcie pełnej rentowności w ciągu najbliższych 12 miesięcy i mianuje Mikko Salovaara nowym dyrektorem finansowym firmy (CFO).
Bolt przekroczył próg 150 milionów klientów korzystających ze wszystkich usług firmy, w tym przewozu osób, mikromobilności (wypożyczanie hulajnóg i rowerów elektrycznych), dostaw jedzenia (Bolt Food), dostaw artykułów spożywczych (Bolt Market), carsharingu (Bolt Drive) oraz rozwiązań dla firm (Bolt Business). Z aplikacji korzysta już ponad 3,5 miliona partnerów (kierowców i kurierów), w tym ponad 1 milion w samej Afryce.
Równolegle estońska firma ogłosiła, że funkcję nowego dyrektora finansowego Bolta (CFO) obejmuje Mikko Salovaara. Kilka dni wcześniej opublikowane zostało roczne sprawozdanie finansowe za 2022 rok, które pokazało znaczny wzrost zyskowności firmy w porównaniu do poprzednich lat.
Pomimo czynników niesprzyjających biznesowi, takich jak wzrost inflacji, podwyżki stóp procentowych i niepewna sytuacja makroekonomiczna na wielu rynkach, Bolt znacząco zwiększył swoje przychody. Firma dąży do osiągnięcia pełnej rentowności w ciągu najbliższych 12 miesięcy, stając się tym samym pierwszą w pełni dochodową europejską platformą mobilności.
– Dziś kierujemy się tymi samymi zasadami, które przyjęliśmy dziesięć lat temu, w dniu założenia Bolta: dzięki byciu najbardziej wydajną operacyjnie platformą mobilności na świecie, dostarczamy naszym klientom i partnerom wyjątkową wartość dodaną. Świetna usługa i atrakcyjne ceny napędzają nasz wzrost, który jest największy w tej branży. Jesteśmy dumni, że obsługujemy teraz 150 milionów klientów w 45 krajach. To właśnie ta wyjątkowa skala działalności pozwoli nam osiągnąć rentowność w ciągu najbliższych 12 miesięcy – powiedział Markus Villig, założyciel i CEO Bolt. – Dołączenie Mikko w tym kluczowym dla firmy momencie jest niezmiernie cenne, ponieważ skupiamy się na długoterminowym i zrównoważonym wzroście oraz rozpoczynamy przygotowania do debiutu giełdowego – dodał.
– W branży, w której prowadzenie biznesu z zyskiem jest bardzo trudne, Bolt wyróżnia się na tle konkurencji. Kultura maksymalizacji efektywności operacyjnej, którą Villig wprowadził dziesięć lat temu, nadal jest silnie obecna w firmie i zapewnia jej mocną pozycję w osiągnięciu i utrzymaniu długoterminowej rentowności. Z niecierpliwością czekam na udział w tym kolejnym etapie podróży Bolta, kiedy firma przygotowuje się do debiutu giełdowego – komentuje Mikko Salovaara, nowy dyrektor finansowy w Bolt.
Mikko obejmie swoje nowe stanowisko w Bolt jeszcze w tym miesiącu. Więcej informacji na temat Mikko Salovaara, nowego CFO Bolta można przeczytać tutaj.
Przekroczenie progu 150 milionów klientów oraz mianowanie Mikko Salovaary na stanowisko dyrektora finansowego (CFO) zostały ogłoszone w dniu, w którym Bolt obchodzi swoje dziesięciolecie powstania. Firma została założona przez wówczas 19-letniego Markusa Villiga w Tallinnie, w Estonii.
Bolt rozpoczął działalność jako aplikacja do przewozów osób w 2013 roku, a Markus osobiście rekrutował kierowców na ulicach Tallinna. W ostatnich latach Bolt przeszedł ogromny rozwój, wprowadzając dostawę jedzenia w 2019 roku, a następnie wypożyczanie hulajnóg w 2020 roku, dostawę artykułów spożywczych i współdzielenie samochodów w 2021 roku.
(Informacja Bolt)