Ponad 694 tysięcy kg - tyle jedzenia udało się uratować w 2023 roku
Według badań przeprowadzonych przez CBOS, niestety marnujemy więcej niż 7 lat temu (wzrost względem badań z 2016 roku). Natomiast zdecydowanie z większą świadomością podejmujemy wybory dotyczące pochodzenia i jakości produktów, a nasze zakupy są lepiej przemyślane. Niestety w kwestii niemarnowania zostało jeszcze wiele do poprawy. Dlatego tak ważne są inicjatywy takie jak Foodsi, które promują ideę less waste i realnie pomagają w ratowaniu jedzenia.
Poprzedni rok w Foodsi był bardzo owocny, a matka może się pochwalić naprawdę imponującymi liczbami. Ponad 1,5 miliona odebranych paczek-niespodzianek, około 700 tysięcy nowych użytkowników (łącznie z aplikacji korzysta aż 1,5 miliona osób!) - dzięki takiemu zainteresowaniu, udało się w ubiegłym roku uratować przed zmarnowaniem ponad 694 tysięcy kg jedzenia. A produkcja żywności to także zużyte zasoby jak woda i energia oraz produkcja dwutlenku węgla. W 2023 roku udało się zaoszczędzić 1 764 468 kg CO2e. Ponadto za pomocą Foodsi, użytkownicy zaoszczędzili kilkadziesiąt milionów złotych, co jest szczególnie istotne w obliczu szalejącej inflacji.
Kolejny rok Foodsi rozpoczyna z nadzieją na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników. Tym bardziej, że marka zapowiada nowe usprawnienia aplikacji i rozwinięcie niektórych obszarów działania.
Pracujemy nad kilkoma nowymi projektami, które pozwolą nam uratować jeszcze więcej jedzenia. Będzie to ułatwienie szczególnie dla osób zapracowanych, a także tych z małych miejscowości, gdzie liczba sklepów i lokali gastronomicznych jest mocno ograniczona. Już niebawem będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów - zapowiada Malwina Widz, Head of Sales Foodsi.
Do Foodsi Gangu dołączyły już takie marki jak Carrefour, Salad Story, Thai Wok, Circle K, Herbapol, Viking Point, Bafra Kebab, Cofix oraz sieć Cukierni Sowa i wiele innych. Wszystkie marki współpracujące z Foodsi łączy misja ratowania jedzenia. Tym samym pokazują jak prowadzić zrównoważony i odpowiedzialny biznes. W tym momencie na Foodsi można znaleźć ponad 5 tysięcy lokali z całej Polski.
Czym jest Foodsi?
Foodsi to pierwsza polska aplikacja do ratowania jedzenia. Powstała, aby pomagać lokalnym biznesom w walce z marnowaniem żywności. Dzięki temu użytkownicy mogą znaleźć super paczki w mega dobrych cenach (aż do 70% taniej). To pozwala zdecydowanie zmniejszyć wydatki na zakupy.
Kolejny rok Foodsi rozpoczyna z nadzieją na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników. Tym bardziej, że marka zapowiada nowe usprawnienia aplikacji i rozwinięcie niektórych obszarów działania.
Pracujemy nad kilkoma nowymi projektami, które pozwolą nam uratować jeszcze więcej jedzenia. Będzie to ułatwienie szczególnie dla osób zapracowanych, a także tych z małych miejscowości, gdzie liczba sklepów i lokali gastronomicznych jest mocno ograniczona. Już niebawem będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów - zapowiada Malwina Widz, Head of Sales Foodsi.
Do Foodsi Gangu dołączyły już takie marki jak Carrefour, Salad Story, Thai Wok, Circle K, Herbapol, Viking Point, Bafra Kebab, Cofix oraz sieć Cukierni Sowa i wiele innych. Wszystkie marki współpracujące z Foodsi łączy misja ratowania jedzenia. Tym samym pokazują jak prowadzić zrównoważony i odpowiedzialny biznes. W tym momencie na Foodsi można znaleźć ponad 5 tysięcy lokali z całej Polski.
Czym jest Foodsi?
Foodsi to pierwsza polska aplikacja do ratowania jedzenia. Powstała, aby pomagać lokalnym biznesom w walce z marnowaniem żywności. Dzięki temu użytkownicy mogą znaleźć super paczki w mega dobrych cenach (aż do 70% taniej). To pozwala zdecydowanie zmniejszyć wydatki na zakupy.