Ponad połowa Polek kupuje online (raport)

07.03.2020 -

Polki kupują przez internet o wiele częściej niż Polacy – 51,6% wskazań w porównaniu do 36,3% mężczyzn – wynika z raportu ,,Polaków portfel własny – kochamy okazje” Santander Consumer Banku. Panie częściej niż panowie szukają też przez internet samochodów na wyprzedażach.

W raporcie czytamy, że panie chętniej decydują się na zakupy w e-commerce, a ponad 50% z nich uważa, że sklepy online to wygodna opcja zdobywania interesujących produktów. Dodano, że co czwarta kupująca online sięga w tym celu po aplikacje mobilne sklepów, mężczyzn tylko 9%.

Jak wskazał Adam Piwek z Santander Consumer Banku, podejście Polek do wyprzedaży jest bardziej "zdigitalizowane", nie oznacza to jednak, że panie nie czują sentymentu do handlu tradycyjnego. – Niemal 80% z nich zadeklarowało, że ceni sobie zakupy w sklepach stacjonarnych za możliwość obejrzenia towaru i przetestowania go przed wydaniem na niego pieniędzy. Podobnie odpowiedziało niemal 69% mężczyzn – podał.

Dodał, że ponad połowa respondentów obu płci zwróciła również uwagę na możliwość otrzymania produktu od ręki. – Z kolei co czwarty badanych, niezależnie od płci, doceniał możliwość zasięgnięcia porady u obsługi sklepu – wyjaśnił.

W badaniu wskazano, że różnice między płciami są widoczne również w przypadku strategii zakupowych. "Panie bardziej od panów zwracają uwagę na producenta towaru i na pochodzenie produktu. Mając wybór, ponad 45% kobiet podejmuje decyzję o zakupie polskich produktów, tę opcję zadeklarowało ok. 40% mężczyzn. Co piąta Polka stara się też kupować towary naturalnego pochodzenia, na to wskazało w porównaniu z ok. 17% Polaków" – czytamy.

Różnic między płciami jest więcej, gdy porównać kategorie produktów poszukiwanych na wyprzedażach przez kobiety i mężczyzn – dodano. "Panie chętniej szukają na nich samochodów (ponad 14% w zestawieniu z ok. 8% mężczyzn), dotyczy to również sprzętu sportowego (powyżej 5% kobiet w porównaniu do 2,4%)" – podano.

Według raportu najpopularniejszymi produktami wśród kobiet są ubrania i obuwie (61% wskazań) oraz sprzęt RTV (ok. 24% odpowiedzi). Natomiast panowie na wyprzedażach rozglądają się głównie za sprzętem RTV (33,4%) i odzieżą (32,4%). Częściej od kobiet sięgają oni po sprzęt komputerowy ok. 21% mężczyzn i 6,3% kobiet – czytamy.

(07.03.2020 za PAP)


Współpraca