Porozumienie dla Mleczarstwa ułatwiło podejmowanie decyzji przez organizacje branżowe

21.01.2021 -

Jestem bardzo zadowolony, że Porozumienie dla mleczarstwa działa aktywnie o samego początku, czyli od listopada ubiegłego roku. Uruchomiliśmy komisje problemowe, które zajmują się najważniejszymi dla mleczarstwa kwestiami, takimi jak konsultacje projektu Planu Strategicznego dla WPR, strategią "Od pola do stołu", Białą Księgą Polskiego Przemysłu jako części przygotowywanej przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii Polityki Przemysłowej Polski, oznaczenia datowania do spożycia czy tez systemy znakowania żywności - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes ZPPM i Porozumienia dla Mleczarstwa.

Podkreśla, że Porozumienie wypracowuje i przyjmuje wspólne dla całej branży stanowiska, na przykład w kwestii infrastruktury krytycznej czy też odnośnie poprawek przyjętych przez Parlament Europejski do rozporządzenia w sprawie wspólnej organizacji rynków produktów rolnych. - W tym ostatnim przypadku opowiedzieliśmy się za odrzuceniem tej części poprawek, przyjętych przez Parlament Europejski, które zwiększają obciążenia biurokratyczne oraz odcinają zarówno przetwórców jak i producentów mleka od sygnałów płynących z rynku lub uniemożliwiają szybką reakcję na takie sygnały, jednocześnie popierając te poprawki, które ułatwią podmiotom funkcjonowanie na rynku mleka i jego przetworów. Praca merytoryczna w ramach Porozumienia rozwija się coraz intensywniej, i, co szczególnie cieszy, biorą w niej czynny udział przedstawiciele firm i spółdzielni - członkowie naszych organizacji - mówi Marcin Hydzik.

- Co najważniejsze, udało się ustanowić szybką ścieżkę podejmowania decyzji przez wszystkie pięć organizacji tworzących Porozumienie. Oceniam, że współpraca pomiędzy naszymi organizacjami w ramach Porozumienia jest bardzo dobra, a Sygnatariusze Porozumienia solidarnie realizują postawiony przed sobą cel, jakim jest obrona interesów branży mleczarskiej - podkreśla prezes Porozumienia dla Mleczarstwa.

(21.01.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca