Potrzeby i zachowania konsumentów zmieniły się bardzo gwałtownie

27.04.2020 -

Pandemia koronawirusa wpłynęła zarówno na wiele sektorów gospodarki jak i na nasze zachowania społeczne. Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry tłumaczy, że bardzo zmienił się również sposób robienia zakupów.

– Potrzeby i zachowania konsumentów zmieniły się bardzo gwałtownie. Na początku epidemii koronawirusa odnotowaliśmy okres gorączkowych zakupów "na zapas" – ze sklepów znikał wtedy makaron, papier toaletowy oraz wszystkie środki służące do dezynfekcji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

– Po tym okresie, który trwał dwa-trzy tygodnie mamy do czynienia ze znacznym spadkiem. W najmniejszym stopniu spadek wystąpił w Biedronce i Żabce, niemniej jednak każda większa sieć handlowa działająca w Polsce odnotowała odpływ klientów – dodaje.

– Można powiedzieć, że jeżeli przeciętny Polak robił jeszcze w lutym zakupy w czterech sieciach handlowych – przynajmniej od czasu do czasu, to teraz robi w trzech. Ograniczamy liczbę wizyt i liczbę sieci, które odwiedzamy. Odwiedzamy te, które są najbliżej miejsca zamieszkania i które oferują nam bezpieczne zakupy – tłumaczy ekspertka.

Agnieszka Górnicka podkreśla, że bardzo ważna jest obecnie lojalność konsumencka, szczególnie, że tendencja do ograniczania wizyt w sklepach może utrzymać się dłużej.

Jak jeszcze zmieniają się zachowania konsumenckie i czym się różnią od zachowań przed pandemią koronawrusa? Co jest obecnie najważniejsze dla klientów sieci handlowych?

(27.04.2020 za portalspozywczy.pl)


Współpraca