Prezes Hochland: Polska nie jest gotowa na 4-dniowy tydzień pracy
13.03.2023 -
Czterodniowy tydzień pracy to koncepcja, o której mówi się coraz częściej, a niektóre firmy na świecie już testują to rozwiązanie. Jednak patrząc z punktu widzenia firmy produkcyjnej, przetwarzającej mleko, które płynie przecież codziennie, i szczególnie w obecnej sytuacji rynkowej, nie jesteśmy gotowi na wdrożenie takiej opcji – mówi Maciej Tomaszewski, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska.
Mimo, iż w jego ocenie Polska nie jest gotowa na przyjęcie i wdrożenie czterodniowego tygodnia pracy, wymaga to zdecydowanie głębokiej analizy w dłuższej perspektywie czasu.
Hochland docenia znaczenie ludzi w firmie
Równocześnie podkreśla, że Hochland to Ludzie, dlatego też troska o pracowników wpisuje się w kulturę organizacyjną firmy i stanowi również podstawę Strategii Zrównoważonego Rozwoju.
Rozumiemy istotną rolę wspierania naszych pracowników, oferując im szeroki pakiet benefitów, możliwość inicjatyw, a także transparentną politykę wynagrodzeń. Te wszystkie działania prowadzone przez Hochland Polska zaowocowały uhonorowaniem firmy tytułem „Solidnego Pracodawcy Roku” w 2021 roku. W Hochland Polska kluczowym obszarem jest również Przywództwo, dlatego też stawiamy na rozwój kompetencji liderskich, prowadząc Akademię Liderów Projektów, aby Pracownicy potrafili efektywnie radzić sobie z wyzwaniami przyszłości – mówi Maciej Tomaszewski.
Cała branża spożywcza stoi przed nowymi wyzwaniami
Podkreśla, że cała branża spożywcza stoi przed ogromnymi wyzwaniami.
W czasach kryzysu, recesji, inflacji rośnie rynek marek własnych, odnotowujemy sygnały spowolnienia konsumpcji. W tym roku istnieje również możliwość (ze względu na kampanię wyborczą) wprowadzenia zmian legislacyjnych (podatki, płace). Silne akcenty będą położone na implementację rozwiązań związanych z obniżeniem kosztów energii, a więc pozyskiwanie energii z odnawialnych źródeł. Pytanie również, w przypadku niektórych firm globalnych o łańcuch dostaw, biorąc pod uwagę zagrożenia związane z dostępem surowców, opakowań, czy rosnące koszty transportu.
Uważam, że kontynuowane będą strategie oparte na optymalizacji kosztów, elastyczności, umiejętności przewidywania, ale także ekspansji na nowe rynki, zacieśniania współpracy z Partnerami i Dostawcami - zaznacza prezes Tomaszewski
(13.03.2023 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)