Prezes Kauflandu o rozwoju sieci i klientach. "Są wrażliwi na cenę bardziej niż kiedykolwiek"
22.03.2023 -
Rynek jest trudny, wyzwań nie brakuje, ale Kaufland nadal będzie rozwijać sieć sklepów - przyznał prezes Gunnar Günther w rozmowie z "Rzeczpospolitą". W 2022 roku sprzedaż wzrosła do ok. 14,5 mld zł, a firma odprowadziła 170 mln zł podatku handlowego.
W tym roku Kaufland planuje dalszy rozwój sieci sklepów, ale też podwyżki wynagrodzeń. Na ten ostatni cel Kaufland przeznaczy ponad 120 mln zł – podaje „Rzeczpospolita".
Kaufland - nowe sklepy. Jak pozyskać odpowiednie grunty pod inwestycje?
Szef Kauflandu podkreślił także, że spółka zamknęła ostatni rok obrotowy z liczbą 240 sklepów. W planach jest rozwój sieci, ale na horyzoncie ważne wyzwanie - trudność z pozyskaniem odpowiednich gruntów pod inwestycje.
- Średnia powierzchnia sprzedaży w naszych sklepach wynosi 2,7 tys. m kw. Jest to format, który zapewnia klientom wysoki komfort zakupów, wygodne alejki, szeroki wybór artykułów. Ale pozyskanie takiego gruntu, który byłby jeszcze ulokowany w miejscu położonym jak najbliżej klientów, dobrze skomunikowanym, jest dzisiaj bardzo trudne — stwierdził Günther w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej".
Presja inflacyjna wymusiła na klientach zmianę zachowań konsumenckich
Wśród największych problemów, z jakimi mierzy się obecnie branża handlowa, szef Kauflandu wymienił "inflację i niekorzystną sytuację społeczno-gospodarczą, która spowodowała m.in. zmianę zachowań konsumenckich".
Jak przyznał Gunnar Günther w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej", klienci rzadziej sięgają po artykuły premium, szukają natomiast tańszych zamienników produktów, dlatego zdecydowanie rośnie znaczenie marek własnych w sieciach handlowych. Szukają także promocji, są skłonni kupować wielopaki, jeżeli wiąże się to z niższą ceną jednostkową produktu.
- Klienci są wrażliwi na cenę bardziej niż kiedykolwiek - dodał.
(22.03.2023 za portalspozywczy.pl)