Raport Koszyka Zakupowego ASM Sales Force Agency – styczeń 2021

ASM Sales Force Agency przygotowała pierwsze w tym roku Badanie i Raport Koszyk Zakupowy®. Jak wypadła branża retail w styczniu 2021? Analiza ASM Sales Force Agency obfituje w wiele interesujących wniosków.

Pandemia trwa i niewiele wskazuje na to, by sytuacja w handlu wróciła w najbliższym czasie do sytuacji ze stycznia 2020 r. Negatywne skutki związane m.in. z obostrzeniami odczuwa cały sektor handlowy. Nadal rośnie sprzedaż online, choć – jak pokazuje raport przygotowany przez ASM Sales Force Agency – ceny w e-grocery pozostają najwyższe. Tam średnia wartość koszyka zakupowego w styczniu kształtowała się na poziomie 272,65 zł. To aż o 48,64 zł więcej niż w modelu hybrydowym, gdzie za zakupy należało zapłacić średnio 224,01 zł.

Auchan liderem

Po raz kolejny prym w zestawieniu wiodły sklepy sieci Auchan, oferując najniższą średnią wartość koszyka zakupowego – 206,35 zł. W kanale tradycyjnym najwięcej za zakupy należało zapłacić w sieci Selgros – średnio 249,46 zł, czyli o 43,11 zł więcej. W zestawieniu ponownie to e-grocery było kanałem najdroższym. Tam średnia suma koszyka zakupowego kształtowała się na poziomie 272,65 zł. W porównaniu do grudnia 2020 r. spadek cen ASM Sales Force Agency odnotowało jedynie w sklepach sieci Intermarché oraz Kaufland – odpowiednio -1,82% i -0,33%. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w e-grocery (+6,70%), a w kanale tradycyjnym – w sklepach sieci Selgros (6,62%).

2020 vs. 2021

W 11 badanych sklepach, 6 z nich obniżyło swoje ceny w styczniu 2021 roku, w odniesieniu do analogicznego okresu w 2020 roku. W pozostałych 5 sieciach ASM Sales Force Agency odnotowało wzrosty.

Największy wzrost na powyższym wykresie jest wyraźnie widoczny w przypadku sieci sklepów Selgros – różnica w średniej cenie wyniosła 14,23 zł (6,05%) w styczniu 2021 roku w stosunku do 2020 roku. Największy spadek z kolei odnotowała sieć Makro – ceny były średnio niższe o 15,32 zł (6,7%).

To dopiero początek nowego roku i trendów zakupowych na najbliższe miesiące. Ciekawy początek 2021 r. może być zapowiedzią tego, jak będą kształtować się zachowania konsumenckie w odniesieniu do strategii branży detalicznej i spodziewanego luzowania obostrzeń. Przed nami bardzo interesujący rok dla sektora handlowego i zachowania dyktowane nadzwyczajnymi realiami spowodowanymi pandemią. – podkreśla Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.

(Informacja prasowa ASM Sales Force Agency)


Współpraca