Rusza kolejna odsłona kampanii Tchibo Exclusive. Marka mocno stawia na digital
Tchibo pokazuje kolejną odsłonę kampanii mediowej „Tchibo Exclusive. Rozjaśnia myśli”. Działania obejmują m.in. aktywności w mediach online, a także w telewizji.
Komunikacja została podzielona na dwa etapy. W marcu Tchibo rozpoczęło szeroką kampanię telewizyjną. Emitowany spot w humorystyczny sposób pokazuje poranek bohaterki, która w rezultacie natłoku codziennych zadań, zapomina, że budzi się w sobotę, a nie w dzień roboczy. Filiżanka kawy Tchibo Exclusive pozwala jej jednak rozjaśnić myśli – złapać chwilę oddechu w momencie wewnętrznego chaosu – i cieszyć się weekendem. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, Tchibo w spocie promuje ziarnisty wariant kawy.
– Pierwszym motywem, z jakim automatycznie kojarzy się picie kawy, jest energia. Z naszych badań wynika jednak, że to nie jest jedyna potrzeba, jaką ten produkt może zaspokajać. Odświeżając pozycjonowanie marki, bazowaliśmy na insighcie, który mówi o tym, że wielu z nas nie tyle potrzebuje o poranku „kopa energetycznego”, ile chwili dla siebie, spokojnego momentu na poukładanie myśli, planów i zadań do wykonania w nadchodzącym dniu. Chwila z filiżanką Tchibo Exclusive ma pomóc rozjaśnić myśli. Dodatkowo, ponieważ to segment kawy ziarnistej notuje najbardziej dynamiczny wzrost w kategorii, w tym roku w spocie telewizyjnym oraz materiałach digitalowych wzmocniliśmy komunikat dotyczący ziaren w portfolio Tchibo Exclusive – mówi Małgorzata Kicia, brand menedżerka Tchibo Exclusive.
15 maja ruszyła także dwumiesięczna, ogólnopolska kampania online. Marka Tchibo Exclusive będzie obecna na Facebooku, Instagramie, YouTube, VOD, a także w formie display’ów na dużych portalach informacyjnych, np. Onet, Wirtualna Polska, Interia. Planowane są również działania na TikToku i Spotify (marka szykuje specjalne playlisty, które pomogą zebrać myśli) – a więc w kanałach, w których Tchibo do tej pory nie było aktywne. Podstawą komunikacji digitalowej będą bliskie konsumentom życiowe sytuacje, w których potrzebne bywa rozjaśnienie myśli, a rozwiązanie pojawia się właśnie po wypiciu filiżanki Tchibo Exclusive. W warstwie kreatywnej marka bawi się konwencją drobnych pomyłek, które zdarzają się każdemu z nas, a wykorzystywane w kampanii komunikaty dostosowano do różnych grup wiekowych i zachowań konsumentów.
Spot telewizyjny oraz kreacje do kampanii online przygotowała agencja Grey, za część materiałów video odpowiada także agencja Mullenlowe Warsaw. Za zakup mediów odpowiada OMD.
(Informacja Tchibo)