Sieci spożywcze w dobie koronawirusa, czyli nowe usługi na nowe czasy

17.04.2020 -

Pandemia koronawirusa wymusiła na największych sieciach handlowych szybkie dostosowanie swoich usług do zupełnie nowych oczekiwań konsumentów. Teraz liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo. Zebraliśmy nowe rozwiązania, które ostatnio wdrożyły takie marki jak Biedronka, Lidl, Carrefour, Tesco, Kaufland, Auchan, Netto, Aldi, Żabka czy Stokrotka. Kto z nich radzi sobie najlepiej z obecną sytuacją?

Biedronka stawia na kasy mobilne, długie godziny otwarcia i pracę rotacyjną

Jednym z obostrzeń wprowadzonych przez rząd było wprowadzenie limitu osób przebywających w sklepie. Od 1 kwietnia do placówki handlowej mogło wejść trzy razy tyle osób, ile jest kas. W wyniku tego nakazu, przed sklepami zaczęły się tworzyć ogromne kolejki. Było to widoczne szczególnie w okresie przedświątecznym. Biedronka postanowiła zatem zainwestować w kasy mobilne. Jak tłumaczyli przedstawiciele spółki w rozmowie z portalem WP Finanse, kasy mobilne dotąd funkcjonowały w namiotach wyprzedażowych, które teraz są zamknięte. Na czas pandemii, sieć postanowiła je relokować i wstawić mobilne urządzenia do tych sklepów, w których jest to możliwe.

Kolejnym rozwiązaniem detalisty, które ma pomóc konsumentom w zakupach są wydłużone godziny otwarcia. Początkowo Biedronka zdecydowała, że przed Wielkanocą sklepy będą otwarte w godzinach 6-24. Niedawno jednak się postanowiła przedłużyć akcję „24” do 18 kwietnia.

Detalista postanowił również połączyć seniorów potrzebujących pomocy w zrobieniu zakupów z osobami, które są gotowe pomagać. Akcja ma hasło „Czas na pomaganie seniorom 65+”. 24 marca, w sklepach sieci zostały umieszczone specjalne skrzynki i gotowe do wypełnienia proste formularze. Każdy senior, który potrzebuje pomocy w zrobieniu zakupów, a także każda osoba gotowa pomagać, może wypełnić taki formularz i zostawić w skrzynce. Aby umożliwić seniorowi płatność za zakupy w momencie ich dostarczenia, Biedronka oferuje także możliwość skorzystania ze specjalnej karty programu „Czas na pomaganie seniorom 65+”.

Sieć wprowadziła również zmiany dotyczące czasu pracy obsługi sklepu. Pracownicy zostali podzieleni na dwie grupy, które w cyklu tygodniowym na zmianę wykonują pracę w sklepie albo pozostają w domu. Takie rozwiązanie ma na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa pracownikom.

Niedawno firma poinformowała również o nawiązaniu współpracy z aplikacją Glovo. Zakupy można zamawiać z bezpośrednią dostawą do domu w 10 miastach: Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Płatności można dokonać przez aplikację Glovo, a klienci mogą wybierać spośród około 1000 produktów.

Lidl z całodobowymi sklepami i nowym stanowiskiem pracy

Sieć Lidl problem długich kolejek również postanowiła rozwiązać wydłużając godziny otwarcia. Ponadto, w największych aglomeracjach placówki Lidla działają cołodobowo. Obsługę klientów mają także wesprzeć nowi pracownicy. Sieć od kwietnia ruszyła z rekrutacją na stanowisko „pracownik wsparcia sprzedaży”. Do zadań nowo zatrudnionych osób należy: rozpakowywanie towaru i dbanie o porządek. Dodatkowe stanowisko pomoże pracownikom w utrzymywaniu wysokiego poziomu higieny pracy. Sieć wprowadziła też kasy pierwszeństwa dla lekarzy i pielęgniarek oraz zdecydowała przekazać 1 000 000 zł na walkę z COVID– 19.

(17.04.2020 za dlahandlu.pl)


Współpraca