Sprzedaż mleka w Chinach zwiększa się dzięki pandemii

30.09.2020 -

Jak informuje GlobalData, sprzedaż mleka z Chin zwiększy się o 1,6 miliarda dolarów. Wszystko przez pandemię i chęć poprawy odporności Chińczyków za pomocą mleka.

Najnowsze badanie konsumenckie wykazało, że 47% chińskich konsumentów uważa się za „wyjątkowo zaniepokojonych” swoim zdrowiem, podczas gdy dalsze 52% stwierdziło, że są „dość” lub „lekko zaniepokojeni”. W rzeczywistości tylko 2% respondentów stwierdziło, że w ogóle nie przejmowali się swoim zdrowiem.

Sprzedaż mleka zwiększa się

Przewiduje się, że w 2020 r. sprzedaż mleka przez Chiny wyniesie 26,9 mld dolarów czyli o 1,6 mld dolarów więcej niż wcześniej przewidywana wartość sprzed wybuchu pandemii koronawirusa. Według niedawnego komunikatu prasowego firmy GlobalData zajmującej się danymi i analizami, przekłada się to na wzrost oczekiwanych ilości z 9,6 miliarda kg do 10 miliardów kg w samym tylko 2020 roku, głównie z powodu problemów zdrowotnych związanych z Covid-19.

- W ciągu ostatnich kilku lat Chiny mocno zainwestowały w modernizację swojego przemysłu mleczarskiego i oficjalnie promują spożycie mleka ze względu na jego korzyści zdrowotne. Chłodzenie staje się coraz bardziej wszechobecne w Chinach, co oznacza, że współcześni konsumenci mają przestrzeń do dłuższego przechowywania mleka i innych produktów mlecznych. Mleko jest często traktowane jako sposób na zwiększenie ilości białka w diecie oraz pomoc w budowaniu i utrzymywaniu układu odpornościowego organizmu. Oczywiście pandemia Covid-19 zmusiła chińskich konsumentów do skupienia się na swoim zdrowiu, co spowodowało wzrost popytu – tłumaczy Ryan Whittaker, analityk konsumencki w GlobalData.

GlobalData prognozuje, że roczna sprzedaż mleka w Chinach, wyceniana na 24,2 mld dolarów w 2019 r., będzie stopniowo wzrastać do 29 mld dolarów w 2023 r. Po zakłóceniach związanych z Covid-19, spodziewana wartość jest obecnie bliższa 31 mld dolarów, przy czym największy skok sprzedaży występuje w 2020 roku.

Sprzedaż mleka – problemy zdrowotne

Najnowsze badanie konsumenckie GlobalData wykazało, że 47% chińskich konsumentów uważa się

za „wyjątkowo zaniepokojonych” swoim zdrowiem, podczas gdy dalsze 52% stwierdziło, że są „dość” lub „lekko zaniepokojeni”. W rzeczywistości tylko 2% respondentów stwierdziło, że w ogóle nie przejmowali się swoim zdrowiem.

Nie dziwi więc zwiększająca się sprzedaż mleka i próba poprawy odporności mieszkańców Państwa Środka. Zapytani o zwyczaje związane z kupowaniem białego mleka, 51% respondentów stwierdziło, że kupuje więcej niż wcześniej, a 34% stwierdziło, że kupuje to samo, co wcześniej.

- Nie można przeoczyć wpływu Covid-19 na gotowanie w domu. Podczas blokady w Chinach konsumenci byli zmuszeni pozostać w domu i gotować dla siebie o wiele więcej niż wcześniej, a robiąc to, jedli na mieście i na wynos znacznie mniej niż wcześniej. Mleko oferuje prosty sposób na uzupełnienie wartości odżywczych w domu przy minimalnym wysiłku, pomagając jednocześnie chińskiemu przemysłowi mleczarskiemu. Najwyraźniej kategoria mleka poradzi sobie dobrze podczas pandemii, a postawy wobec zdrowia, wspierane przez rządowe kampanie na rzecz mleczarstwa, prawdopodobnie stoją za tym – dodaje Whittaker.

(30.09.2020 za swiatrolnika.info)


Współpraca