Strategie na trudne i niepewne czasy w sektorze spożywczym
10.09.2022 -
Dramatyczna sytuacja w obszarze kosztów produkcji i funkcjonowania, a także niepewność towarzysząca firmom spożywczym i producentom żywności wymuszają modyfikację strategii biznesowych, nie tylko po to, by się rozwijać i poprawić poziom marż, ale po to, by móc przetrwać nadchodzący kryzys.
Jak sektor spożywczy radzi sobie z obecnymi wyzwaniami i jak przygotowuje się na trudne dwa lata w gospodarce? O tym będziemy rozmawiać z kluczowymi menadżerami i właścicielami firm podczas spotkania „Branża spożywcza. Strategie na trudne i niepewne czasy”. Spotkajmy się 27 września na targach Polagra w Poznaniu i dowiedzmy się, co może się wydarzyć i na co sektor żywności musi się przygotować.
Redakcja magazynu i portalu „Wiadomości Handlowe” wraz z zespołem „Tygodnika Poradnika Rolniczego” stworzyła platformę, w ramach której szefowie firm spożywczych oraz producentów rolnych będą mogli podzielić się doświadczeniami oraz zaczerpnąć inspiracji od ekspertów i analityków rynku.
Jest o czym rozmawiać
Inflacja, coraz wyższe ceny energii, gazu, paliw i innych surowców, bezpośrednio związane też z mniejszą ich dostępnością, wzrost cen surowców rolnych – to wszystko mocno wpływa na wzrost kosztów produkcji żywności. Firmy z branży FMCG muszą również zabezpieczać zapasy surowców czy opakowań, bo te są niezbędne dla zachowania ciągłości produkcji. Jednocześnie spada siła nabywcza konsumentów. Polacy coraz uważniej dokonują zakupów i je ograniczają. To właśnie o tych problemach i wyzwaniach będziemy rozmawiać w trakcie spotkania „Branża spożywcza. Strategie na trudne i niepewne czasy”.
Nowe trendy, nowe wyzwania
Podczas wydarzenia zainteresowani będą mogli dowiedzieć się m.in. tego, jakich należy się spodziewać zmian preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności; jak firmy spożywcze radzą sobie z wydłużonymi terminami dostaw, a także jak liderzy kluczowych sektorów branży rolno-spożywczej odpowiadają na nowe trendy ekonomiczne i konsumenckie. Zastanowimy się, czy dzięki odpowiedniemu planowaniu i właściwej współpracy z dostawcami czy odbiorcami, przedsiębiorstwa FMCG będą w stanie sprostać rosnącym wymaganiom rynku w obliczu wielu niesprzyjających warunków biznesowych.
Wiedza od profesjonalistów
Minikonferencja obejmie inspirujące prelekcje oraz panel dyskusyjny z udziałem prezesów największych firm z kluczowych sektorów rynku spożywczego, którzy podzielą się ze słuchaczami swoim bogatym doświadczeniem, a także spostrzeżeniami na temat aktualnych wyzwań i perspektyw rozwoju rynku. Spotkanie będzie miało miejsce w sekcji „Scena Ekspertów”, pawilonie piątym na targach
Polagra 2022.
(10.09.2022 za tygodnik-rolniczy.pl)