SwipBox gotowy na ekspansję w Stanach Zjednoczonych
W ostatnich latach SwipBox umocnił swoją pozycję na europejskim rynku logistycznym poprzez instalację ponad 30 tysięcy automatów paczkowych, również w Polsce. Teraz oczy duńskiej firmy zwracają się ku Stanom Zjednoczonym.
– Trudno to sobie wyobrazić z naszej perspektywy, ale automaty paczkowe w Stanach Zjednoczonych są nadal rzadkim widokiem. Jestem jednak przekonany, że w najbliższym czasie urządzenia zyskają na popularności, gdy tylko konsumenci przekonają się do wygody i bezpieczeństwa, które wiążą się z ich użytkowaniem. Dzięki nim dostawy są znacznie bardziej efektywne, a kurier dostarcza kilkanaście lub kilkadziesiąt paczek do jednej lokalizacji, zamiast krążyć pomiędzy trzydziestoma różnymi adresami. Konsumenci mogą być natomiast pewni, że ich przesyłki są odpowiednio chronione – mówi Kasper Cort, CCO SwipBox.
SwipBox koncentruje się na implementacji nowoczesnych automatów z linii Infinity. Zewnętrzne urządzenia są zasilane bateriami. Nie wymagają zasięgu GSM, ani podłączenia zasilania. Zostały zaprojektowane w taki sposób, aby można było umieszczać je w najbardziej dogodnych lokalizacjach z perspektywy konsumentów – dzielnicach mieszkaniownych, w pobliżu supermarketów czy na stacjach benzynowych. Daje to użytkownikom możliwość łatwych odbiorów i zwrotów w cyklu 24/7 za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej, która komunikuje się z automatem za pomocą zabezpieczonego połączenia Bluetooth.
– USA jest dla nas zupełnie nowym, jeszcze nie do końca odkrytym rynkiem. Doskonale znamy nasz know-how oraz wierzymy w nasze możliwości biznesowe. Wiemy, w jaki sposób skutecznie wdrożyć nowe narzędzia do dostarczania oraz odbioru paczek, które będą komfortowe dla wszystkich uczestników rynku, zarówno dla przewoźników, kurierów, jak i konsumentów – podsumował Kasper Cort.
SwipBox prezentował już automaty Infinity podczas niedawnych targów branżowych Shoptalk w Las Vegas. Po raz kolejny przedstawi swoje innowacyjne rozwiązania na czerwcowej konferencji Home Delivery World w Pensylwanii. Firma już od kilku miesięcy prowadzi w Stanach Zjednoczonych zaawansowane działania z obszaru new business.
(Informacja SwipBox)