Szanowni Państwo,

w nawiązaniu do publikacji Żabka, Dino i Selgros na celowniku UOKiK



potwierdzamy, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócił się do nas z pytaniami dotyczącymi współpracy z dostawcami produktów rolnych i spożywczych. Pytania nie dotyczą transportu produktów z magazynów do sklepów, a skupiają się na obszarze usług audytów jakościowych nabywanych od dostawców produktów oraz marketingu i jest to rutynowe badanie rynku, w celu doprecyzowania interesujących UOKIK zagadnień. Deklarujemy pełną współpracę z Urzędem oraz wyjaśnienie wskazanych zagadnień za pomocą wszelkich dostępnych narzędzi.

Przywiązujemy ogromną wagę do bycia rzetelnym i wiarygodnym partnerem biznesowym, umożliwiającym rozwój gospodarczy naszym dostawcom, a nasza współpraca z nimi oparta jest na zasadach partnerskich, przy zachowaniu równości stron oraz w zgodzie z przepisami prawa i zawartymi umowami. Wdrożyliśmy Kodeks Postępowania dla Partnerów Biznesowych, w którym jasno określamy zasady współpracy z naszą firmą oraz wskazujemy kanały zgłaszania wszelkich naruszeń i przedstawione mechanizmy ich rozpatrywania. W wielu aspektach Żabka jest najlepiej ocenianą przez dostawców siecią w Polsce. W 2022 roku już po raz kolejny otrzymaliśmy prestiżową nagrodę „Retailer of the Year 2021” w kategorii sklepy małego formatu. Jest to jedyne wyróżnienie na polskim rynku przyznawane sieciom detalicznym i hurtowym przez ich dostawców. Przyznanie tej nagrody wielokrotnie jednej sieci stanowi najlepsze świadectwo solidnego partnerstwa i rzetelnej współpracy naszej sieci z producentami FMCG, w tym dostawcami produktów rolno-spożywczych. Dodatkowo w badaniu NFS firmy badawczej Advantage przeprowadzonym w tym roku wśród dostawców uzyskaliśmy najwyższy wynik spośród ponad 20 sieci handlowych w Polsce.

Prosimy o uwzględnienie przesłanego stanowiska.

Pozdrawiamy

Biuro Prasowe Żabka Polska

(Informacja prasowa Żabka Polska)


Współpraca