Targi mają kluczową rolę w promocji mleczarstwa

11.03.2021 -

Nie podzielam zdania, że polskie małe i średnie mleczarnie nie radzą sobie ze sprzedażą i marketingiem. Oczywiście, że środki finansowe w tych mleczarniach są znacznie mniejsze na marketing i reklamy niż w dużych. Ale staramy się pomagać i podejmujemy różne działania promocyjne - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.

Przypomina, że w 2020 r. KZSM Zw. Rew. prowadził ogólnopolską kampanię promocyjno-edukacyjną mleka i jego przetworów pn. „Mleko na zdrowie!”, w ramach której zrealizował szereg działań w telewizji i w Internecie – m.in. kąciki kulinarne w „Pytaniu na śniadanie” w TVP 2 i programy autorskie pn. ,,Nasze Najpyszniejsze” w których pokazaliśmy różne regiony Polski i ich mleczne dziedzictwo (były emitowane we wszystkich regionalnych ośrodkach TVP). Ponadto kampania miała silną promocję w popularnych mediach społecznościach. - W celu zapoznania się z działaniami realizowanymi w trakcie kampanii zapraszamy na stronę internetową KZSM. Poza kampanią, KZSM podejmował w 2020 r. szereg innych działań marketingowych – wymienić należy promocję filmu „Wybieram produkty mleczarskie” na antenach regionalnych Telewizji Polskiej czy kampanie promocyjne produktów mleczarskich w różnych miastach Polski - w hipermarketach i na autobusach komunikacji miejskiej.

Chcę zwrócić uwagę na bardzo ważna rolę „Targów” w promocji i ukształtowaniu właściwego wizerunku produkowanej żywności, w tym oczywiście i produktów mleczarskich - mówi prezes Broś.

W jego opinii, targi są żywym medium bezpośredniego zderzenia przedstawionej oferty z konsumentem. To właśnie na Targach producenci mają szansę zaprezentowania wszelkich nowości oraz ukierunkowania swojej produkcji zgodnie z sugestiami konsumentów. Targi mają ogromną historię i są niezmienne na całym świecie.

- Wierzę głęboko, że w tym roku w listopadzie KZSM zorganizuje w Warszawie po raz 29. Targi „MLEKO-EXPO”. Są to jedyne specjalistyczne targi w Polsce cieszące się ogromną popularnością wśród podmiotów mleczarskich oraz konsumentów. Już dziś zapraszam wszystkich chętnych - mówi Waldemar Broś.

Zaznacza, że dziś mamy mleczarstwo na bardzo wysokim poziomie przede wszystkim dzięki doświadczonej kadrze zarządzającej i pracowniczej. - Szacuję, że na dzień dzisiejszy na rynku mleka działa łącznie ok. 250 małych i średnich mleczarni oraz innych podmiotów, które zapewniają zatrudnienie ludziom (często w rejonach gdzie trudno jest zdobyć pracę), płacą podatki oraz wspierają społeczność lokalną. Chciałbym szczególnie podkreślić rolę małych i średnich mleczarni i ich pozytywny wpływ na rozwój regionów. Należy przypomnieć, że powstały one pod koniec XIX wieku i budowane były przez wiele pokoleń - podkreśla prezes KZSM.

(11.03.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca