Too Good To Go z nową Country Director w Polsce

Do Too Good To Go, firmy wpływu społecznego i największej na świecie platformy do zarządzania nadwyżkami żywności, dołączyła nowa Country Director. Od lutego br. zespołem w Polsce kieruje Anna Podkowińska-Tretyn.

Anna Podkowińska-Tretyn jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej i MBA University of Illinois. Ukończyła Executive MBA Advanced Management Program na IESE. Jest doświadczoną liderką, pasjonatką ludzi i rozwoju biznesu z 20-letnim doświadczeniem w budowaniu i zarządzaniu organizacjami z sektorów e-commerce, nowych technologii i mediów.
Od 2016 r. aktywnie współpracowała ze startupami, a przez ostatnie 5 lat związana była z branżą spożywczą, w tym budowaniem Everli Poland i International, firmy oferującej zakupy przez internet wraz z szybką dostawą, gdzie pełniła stanowisko dyrektor generalnej, a także Chief Business International Officer.
Od wielu lat angażuje się w działalność na rzecz kobiet, wspierając organizacje takie jak Vital Voices, Klub Przedsiębiorczych Kobiet i wiele innych inicjatyw wspierających dążenie równość płci w biznesie. Została wyróżniona m.in. w raportach „Strong Woman in IT 2023. Global Edition Report” oraz w raporcie “Sifted 200+ female angel investors in Europe 2023”.
Główną motywacją Anny Podkowińskiej-Tretyn jest skalowanie biznesu i tworzenie przedsiębiorstwa pozostawiającego trwały, pozytywny ślad społeczny i środowiskowy w trosce o przyszłe pokolenia. Prywatnie dokonuje świadomych i zrównoważonych wyborów, dążących do oszczędnego korzystania z zasobów naturalnych.
 
To dla mnie wielka radość móc kierować Too Good To Go w Polsce. To firma, która ma ogromny wpływ na środowisko, społeczeństwo i ekonomię. Cenię biznesy, które kierują się wyższym celem, budują kategorię, inspirują i tym samym wyznaczają kierunek działań dla innych firm. Too Good To Go, wyróżniona certyfikatem B Corp, to idealny przykład. Do korzystania z aplikacji zachęciła mnie córka, więc jestem przekonana, że kolejne pokolenia podziękują nam za wpływ, jaki już teraz wywieramy wraz z globalnym 1200 zespołem, 155 000 aktywnych partnerów i ponad 85 mln użytkowników. Doceniły to już takie marki jak Apple, wybierając aplikację jako jedną z najlepszych na świecie czy magazyn TIME, który umieścił Too Good To Go na liście 100 najbardziej wpływowych firm na świecie. Globalnie w Too Good To Go ratujemy 4 posiłki na sekundę. W tym samym czasie aż 40 000 ląduje w koszu. Wciąż jest miejsce na jeszcze większy wpływ — powiedziała Anna Podkowińska-Tretyn
 
Od czasu swojej premiery w 2019 r. w Polsce, aplikacja Too Good To Go pomogła uratować ponad 9 milionów posiłków przed zmarnowaniem, co odpowiada 22 500t emisji CO2e. W 2023 roku użytkownicy w Polsce ratowali 8 Paczek Niespodzianek na minutę. Według Projektu Drawdown (2020) niemarnowanie żywności to działanie numer jeden w rozwiązaniu kryzysu klimatycznego poprzez ograniczenie wzrostu temperatury do 2˚C do 2100 roku.
 

Współpraca