W Chinach 80 proc. mleka sprzedaje się przez Internet

12.04.2021 -

Bardzo uważnie przyglądamy się i wszyscy widzą, że rozwój e-commece bardzo przyspieszył. To dotyczy również żywności, bo rok do roku jest to wzrost ponad 40%- powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlowa SM Mlekpol.

Mlekpol docenia znaczenie kanału e-commerce w sprzedaży nabiału

  • Liderem handlu mlekiem płynnym przez Internet są Chiny
  • Mlekpol stworzył marki specjalnie na potrzeby eksportu

Zaznacza, że przy tym wzroście, cyfry bazowe były bardzo niskie. - Jednak przede wszystkim musimy pamiętać, że młode pokolenie, które wytycza i wyznacza trendy, ma już zupełnie inne preferencje zakupowe. To w nich upatrujemy beneficjentów usługi i wiemy, że to się będzie rozwijać - mówi Małgorzata Cebelińska. Dodaje, że Mlekpol chce się rozwijać razem ze swoimi odbiorcami.

- Chcemy rozwijać i stwarzać okazje zakupowe nie tylko dla produktów trwałych, które można przechowywać w temperaturze pokojowej, ale także dla produktów chłodniczych. Obserwujemy jak to odbywa się za granicą - mam tu na myśli przede wszystkim Chiny, gdzie 80%. zakupów mleka płynnego odbywa się przez internet. Pod tym względem jest duża przepaść pomiędzy tym co się dzieje w Europie a w Azji - mówi dyrektor handlowa Mlekpolu.

- Zdobywamy doświadczenie obserwując jak to się odbywa w innych krajach - jak wyglądają działania promocyjne, jak pozyskanie nowych klientów. Współpracujemy z wybranymi partnerami na największych platformach, które słyną ze sprzedaży żywności i nie tylko w sprzedaży naszej flagowej marki Łaciate, która jest już dobrze znana Chińczykom, ale także z markami, które stworzyliśmy specjalnie na potrzeby eksportu - mówi Dyrektor Cebelińska.

Jak dodaje, Mlekpol robi to skutecznie i wyciąga wnioski. - Dla przykładu platforma JD, która w Chinach słynie ze sprzedaży żywności i jest liderem B2C, korzysta z niej już 300 mln aktywnych użytkowników. Wierzę, że sprzedaż e-commerce jest nieunikniona w krajach europejskich i w Polsce również.

(12.04.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca