W marcu płatności BLIK-iem wzrosły o ponad 200%

03.04.2020 -

W marcu w niektórych segmentach zakupowych, np. obejmujących sprzęt elektroniczny, czy gospodarstwa domowego, płatności BLIK-iem wzrosły o ponad 200% To efekt przebywania w domu, aczkolwiek niektóre trendy mogą się utrwalić na dłużej – podał w piątek Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK.

– Zagrożenie koronawirusem zmieniło istotnie potrzeby zakupowe Polaków w e-commerce. Rozkład liczby transakcji BLIK-iem w marcu, w stosunku do lutego pokazuje, jak duże zmiany zaszły w niektórych kategoriach zakupów internetowych – powiedziała Magdalena Kubisa z Polskiego Standardu Płatności.

PSP podało, że w marcu najbardziej wzrosła aktywność użytkowników BLIK-a w sklepach internatowych sprzedających sprzęt RTV i AGD. "W tej kategorii wzrost w porównaniu z lutym to aż 270% Na drugim miejscu znalazły się sklepy z chemią domową, gdzie wzrost liczby transakcji miesiąc do miesiąca to 216% Trzecią najchętniej wybieraną kategorią okazały się internetowe księgarnie ze wzrostem liczby transakcji o 85%" – czytamy w komunikacie.

Na dalszych miejscach według PSP znalazły się perfumerie: 81% więcej transakcji w marcu w stosunku do lutego. "Pierwszą piątkę zamykają serwisy streamingowe z grami ze wzrostem liczby transakcji o 76%" – napisano.

Wedle danych PSP "raczej niewielki wzrost liczby transakcji" pojawił się w kategorii +jedzenie z dowozem+ i wyniósł 17% "Co zaskakujące, tylko o 14% więcej transakcji w stosunku do lutego odnotowano w marcu w serwisach sprzedających usługi mobilne: telekomunikacyjne czy dostęp do internetu. Ten rynek jest już nasycony i przejście na pracę zdalną nie wymagało odpowiedniego przygotowania" – skomentowano.

– To, co dzieje się obecnie, może mieć przełożenie na przyśpieszenie zmian w zachowaniach zakupowych konsumentów w dłuższej perspektywie. To dziś nieco wymuszone przejście na zakupy internetowe spowoduje przyśpieszenie wzrostu kategorii zakupów w e-commerce, kosztem tych tradycyjnych – stwierdziła Kubisa.

PSP podał, że w marcu najbardziej spadła – aż o 53% – liczba transakcji realizowanych w serwisach oferujących usługi transportowe oraz bilety na koncerty i wydarzenia kulturalne.

"Na drugim miejscu pod kątem spadków znalazły się serwisy bukmacherskie – tu zanotowano spadek w stosunku do lutego o 26% Większość wydarzeń sportowych została odwołana, nie ma więc zakładów, które można obstawić" – poinformowano w komunikacie.

(03.04.2020 za PAP)


Współpraca