Wiosną był dwucyfrowy wzrost spożycia mleka

10.11.2020 -

W marcu i kwietniu był dwucyfrowy wzrost spożycia mleka. To się wiąże, nie tylko z formą żywienia, ale także z tym, iż mleko UHT o dłuższym terminie – powiedziała Małgorzata Wysocka, członek zarządu, Polish Dairy, podczas debaty "Mleczarstwo – branża, która nie może się „zatrzymać”, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020.

- W marcu, gdy była pierwsza panika, ale i obecnie, gdy są wprowadzane kolejne lockdowny, konsumenci chcą rzadziej jeździć do sklepów. Dlatego wybierają te produkty, które mają dłuższy termin przydatności do spożycia – zauważa Małgorzata Wysocka.

Podkreśla, że firma ma klientów w różnych miejscach na świecie. - U naszych klientów np. na Filipinach również w tym czasie wzrosło spożycie mleka UHT. W maju mieliśmy lekki spadek, ale nie duży. Generalnie wzrost konsumpcji mleka UHT jest większy i to pomimo że nie było dystrybucji tego mleka w szkołach – mówiła.

- Generalnie obserwujemy duże i rosnące zainteresowanie na mleko UHT o dłuższym terminie przydatności do spożycia – dodała.

(10.11.2020 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca