Współpraca Auchan, Smart Points i Allegro. Auchan rozszerza usługi kurierskie
Auchan Retail Polska kontynuuje rozwój usług kurierskich dla swoich klientów. Od lutego 2022 r. mogą oni odebrać lub zwrócić przesyłki z platformy zakupowej Allegro we wszystkich sklepach sieci na terenie Polski. Działania operacyjne i wdrożeniowe koordynuje partner technologiczny – firma Smart Points, operator pocztowy i dostawca rozwiązania typu „last mile” dla firm kurierskich, sieci handlowych, e-sklepów oraz konsumentów.
Z badań przeprowadzonych w 2021 r. przez Auchan na polskim rynku wynika, że dla klientów sieci liczy się czas i wygoda podczas zakupów oraz przy korzystaniu z innych usług związanych z organizacją życia codziennego. Ważne są względy pragmatyczne takie, jak szeroka oferta produktów i usług dostępnych pod jednym dachem (87%) oraz niewielka odległość sklepu od domu (85%). Rozwój usług kurierskich w sklepach sieci Auchan to odpowiedź na takie potrzeby i oczekiwania klientów, którzy dzięki temu mogą sami zdecydować gdzie i kiedy odebrać lub nadać swoje przesyłki.
– Wprowadzona obecnie możliwość obsługi w sklepach Auchan przesyłek z Allegro, dzięki technologii Smart Points, to kolejne udogodnienie w szerokiej palecie usług oferowanych konsumentom. Możliwość odbierania i nadawania przesyłek pozwoli klientom na efektywne wykorzystanie czasu przeznaczonego na zakupy, a tym samym na zwiększenie komfortu zakupów i lepszą organizację codziennych czynności związanych z utrzymaniem domu i bieżącą korespondencją. Mamy nadzieję, że nasi klienci docenią tę możliwość – mówi Elżbieta Siemicka, Dyrektor Relacji z Klientem Auchan Retail Polska.
Integrację technologiczną i oprogramowanie, umożliwiające współpracę między Auchan i Allegro koordynuje firma Smart Points.
– W oferowanym przez nas rozwiązaniu gramy w jednym zespole z przewoźnikami i sklepami detalicznymi, aby jak najlepiej wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów e-commerce. Sieć punktów nadawczo-odbiorczych (tzw. PUDO), którą w ten sposób tworzymy, to swoisty pomost pomiędzy światem online i offline, dzięki któremu wszyscy odnoszą korzyści. Konsumenci zyskują możliwość wyboru lokalizacji odbioru wg swoich (często bardzo indywidualnych) kryteriów, przewoźnicy optymalizują swoje sieci dostaw, a sklepy przyciągają klientów zyskując szansę na dodatkowy przychód ze swojej podstawowej działalności – wyjaśnia Wojciech Kliber, członek zarządu Smart Points. Zgodnie ze statystykami nawet 40% klientów e-commerce, odbierających lub nadających swoje przesyłki w sklepie stacjonarnym, dokonuje przy okazji dodatkowego zakupu – dodaje W. Kliber.
(Informacja prasowa Auchan Retail Polska)