Współpraca z gruntu udana - Kaufland pokazuje w kampanii lokalnych dostawców owoców i warzyw

Współpraca z polskimi producentami to jeden z fundamentów funkcjonowania Kaufland w Polsce. Sieć od ponad dwudziestu lat konsekwentnie stawia na produkty regionalne, a świeże owoce i warzywa nabywa przede wszystkim od krajowych i lokalnych producentów. Teraz firma zaprosiła wybranych partnerów współpracujących z siecią w ramach umów kontraktowych do kampanii pod hasłem „Współpraca z gruntu udana”, w której pokazuje konsumentom, od kogo dokładnie pochodzą świeże warzywa i owoce w Kaufland.

Polacy coraz częściej chcą kupować krajowe produkty – aż 9 na 10 ankietowanych twierdzi, że polskość marki zachęca ich do podjęcia decyzji o zakupie. Co więcej, w przypadku owoców i warzyw dla konsumentów ważna jest wiedza, skąd pochodzi dany produkt, jak był uprawiany i transportowany. Coroczne badania spożycia owoców i warzyw pokazują, że chcemy je kupować u lokalnych sprzedawców, bo mamy pewność smaku, wysokiej jakości oraz poczucie, że kupując artykuły z tej grupy, wspiera się rodzimych producentów. W ślad za tym idzie Kaufland, który dzięki uruchomionej właśnie kampanii pod hasłem „Współpraca z gruntu udana”, przybliża swoim klientom wybranych producentów owoców i warzyw, z którymi współpracuje w oparciu o tzw. uprawy kontraktowe. To rodzaj umów, w których sieć zobowiązuje się do zakupu całego plonu przewidzianego i zakontraktowanego na dany sezon uprawowy w zamian za produkt o ściśle określonej jakości. Kaufland ma pełną kontrolę nad tymi artykułami, zanim jeszcze trafią sklepów i na stoły klientów. Sieć w pełni nadzoruje każdy etap produkcji, począwszy od doboru gatunku i selekcji nasion, przez sadzenie i kontrolę wzrostu, aż po dojrzewanie i zbiory. Sprawdza sposób nawożenia, stosowane środki ochrony roślin i kładzie nacisk na minimalizowanie poziomu pozostałości pestycydów. Poprzeczka jest ustawiona wysoko, a sprecyzowane wymagania gwarantują, że klienci Kaufland mają dostęp do świeżych i pysznych owoców oraz warzyw najwyższej jakości.

– Wspieramy polskich producentów owoców i warzyw, zapewniając im bezpieczeństwo oraz stabilność w postaci stałej współpracy i gwarancji zakupu całości towaru objętego umową. Teraz idziemy o krok dalej i zapraszamy ich do wspólnej kampanii promującej tę współpracę. Dzięki temu nasi klienci mogą zobaczyć, kto stoi za ich ulubionymi, świeżymi owocami i warzywami w Kaufland, i mogą poznać tych lokalnych dostawców tak, jak znają ulubionych sprzedawców w osiedlowych sklepikach. Chcemy też przekonać ich, że kupują warzywa i owoce z pewnego źródła, tak, jak lubią – mówi Wojciech Szczepanowski, dyrektor Pionu Zakupu Owoce i Warzywa.

W sklepach sieci Kaufland dostępnych będzie aż 68 produktów kontraktowych pochodzących od kilkudziesięciu dostawców, w tym: kapusta biała, korzeń selera, korzeń pietruszki oraz borówka amerykańska. Opracowano specjalne logo „Uprawy kontraktowe”, którym produkty te są oznaczone w sklepach. Obecność tego znaku potwierdza regionalność artykułów i ich wysoką jakość oraz ułatwia ich zlokalizowanie klientom. Materiały fotograficzne i wideo z udziałem lokalnych producentów są eksponowane na stronie internetowej sieci, w mediach społecznościowych, a także w gazetkach promocyjnych i materiałach POS.

Aby przybliżyć klientom temat upraw kontraktowych w sieci Kaufland, opracowano stronę internetową: https://www.kaufland.pl/asortyment/artykuly-tematyczne/regionalnosc/uprawy-kontraktowe.html.

Na załączonym zdjęciu znajduje się dostawca Kaufland – Damian Rymuza, Dyrektor Operacyjny, FHU ROBERT SP. Z O.O. SP.J.

(Informacja KAUFLAND)


Współpraca