Würth Polska wprowadził do oferty urządzenia vendingowe

Znany na polskim rynku dystrybutor produktów i narzędzi dla profesjonalistów wszedł w nowy obszar działania. Doceniając znaczenie digitalizacji zakupów oraz automatyzacji procesów zakupowych Würth Polska wychodzi do swoich klientów z szeroką ofertą maszyn vendingowych w systemie ORSY®mat.

ORSY® jest systemem regałowym zapewniającym optymalne składowanie i dostarczanie materiałów, który dzięki inteligentnej, zautomatyzowanej dostawie zmniejsza koszty zaopatrzenia i magazynowania oraz koszty materiałów, a jednocześnie zwiększa ich dostępność. Oferowane przez Würth Polska automaty vendingowe są dostępne w wielu różnych modelach, umożliwiających łatwy dostęp do materiałów eksploatacyjnych, artykułów bhp czy też magazynowanie substancji chemicznych. Wszystkie automaty vendingowe są zamkniętymi systemami z ograniczonym dostępem z w pełni automatyczną funkcją ponownego zamawiania.

Pełna automatyzacja

Podstawową zaletą maszyn wydających jest ich całodobowa praca, niewymagająca obsługi pracownika. System umożliwia większą kontrolę nad zapotrzebowaniem m.in. poprzez ograniczenie przestrzeni magazynowych, pełny monitoring przepływów produktów, a co za tym idzie oszczędność w obszarze np. środków bhp, części zamiennych i podstawowych narzędzi do pracy.

Automaty wydające opierają się na systemach zarządzania zapasami (ang. Inventory Management Systems, IMS) i mogą być wykorzystywane do personalizacji i automatyzacji procesu zakupów. Systemy te umożliwiają śledzenie poziomów zapasów produktów i automatyzację czynności zamawiania. Gdy poziom poszczególnych pozycji zbliża się do wyczerpania, następuje ich ponowne automatyczne zamówienie. Powoduje to skrócenie procesów logistycznych i obniża koszty funkcjonowania działów utrzymania ruchu.

Jednym z przykładów IMS są maszyny vendingowe firmy Würth wyposażone w nowoczesne systemy komunikacji takie jak RFID. Technologia ta umożliwia pracownikom zatrudnionym w przedsiębiorstwach, szybkie i łatwe pobieranie artykułów w miejscach innych niż magazyn centralny znajdujący się na terenie zakładu. Użytkownicy mogą po prostu przyłożyć spersonalizowaną kartę RFID, na której znajduję się klucz potrzebny do otwarcia automatu i dokonać pobrania.

– Korzystanie z systemów jest łatwe i wygodne, a możliwość ustawienia maszyn w kluczowych miejscach w obrębie firmy zmniejsza czas przeznaczany na przemieszczanie się po zakładzie. Ponadto automaty podłączone są do sieci poprzez dedykowaną aplikację internetową, dzięki czemu dział zakupowy w firmie może na bieżąco wykorzystać analizę danych do śledzenia nawyków i preferencji swoich pracowników, co pozwala na zmniejszenie użycia artykułów nawet do 35% i zapewnia przejrzystość procesu. Dostępność artykułów 24/7 pozwala na nieprzerwany dostęp do produktów, co jest szczególnie ważne w przypadku 3– zmianowego systemu pracy. Możliwość ograniczeń dla użytkowników sprawia, że artykuły pobierane są tylko wtedy, kiedy jest na nie faktyczne zapotrzebowanie – mówi Norbert Paraniak, specjalista ds. e-procurement w Würth Polska.

Nie tylko vending

W obliczu transformacji cyfrowej firmy chcące utrzymać się na rynku są zmuszone do wprowadzania nowoczesnych rozwiązań i jak najwydajniejszej automatyzacji poszczególnych działań. Personalizacja i automatyzacja procesów zakupowych może znacznie skrócić czas potrzebny na obsługę klienta, a co za tym idzie zwiększyć jakość i wartość adaptowanych zmian. Jedną z możliwości optymalizacji procesu zakupowego stanowią automaty vendingowe. Inną – platformy e-procurement, które mogą wykorzystywać automatyzację i personalizację do usprawnienia procesu zakupów dla firm.

– Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest wykorzystanie elektronicznych katalogów zarówno statycznych, jak i dynamicznych oraz wzorów zamówień. Narzędzia te mogą automatycznie wypełniać się często zamawianymi pozycjami, co oznacza, że firmy mają możliwość szybko i łatwo złożyć zamówienie bez konieczności ręcznego wyszukiwania produktów. Ponadto platformy e-procurement mogą również wykorzystywać analitykę danych do śledzenia wzorców zakupowych i optymalizacji procesu zamawiania, np. poprzez sugerowanie produktów, które są często zamawiane razem lub identyfikowanie możliwości zakupów hurtowych – tłumaczy Norbert Paraniak z Würth Polska.

Platformy e-zamówień mogą być również zintegrowane z innymi technologiami, takimi jak systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM), aby jeszcze bardziej zautomatyzować i usprawnić proces zakupów. Korzystając z tych narzędzi, firmy są w stanie sprawniej zarządzać danymi swoich kontrahentów biznesowych, śledzić zapasy oraz automatyzować procesy zamawiania i realizacji, w tym przesyłać dokumenty cyfrowe takie jak zamówienia i faktury.

Personalizacja i automatyzacja procesów zakupowych przede wszystkim optymalizuje proces zakupowy i pozwala obniżyć koszty funkcjonalne działów utrzymania ruchu w przedsiębiorstwie. Dzięki zastosowaniu technologii takich jak RFID, NFC, analityka danych, AI i uczenie maszynowe oraz integrację z systemami ERP i CRM, przedsiębiorstwa mogą sprawniej zarządzać firmą i realizować zadania a tym samym zapewnić lepsze doświadczenia swoim pracownikom.

(Informacja Würth Polska


Współpraca