Wzrost cen prądu. Intermarche zamyka strefy chłodnicze
22.09.2022 -
Na poziomie centralnym prowadzimy prace nad optymalizacją naszego asortymentu. Chcemy ograniczyć poziom kosztów zarówno w sklepach, jak i w logistyce – mówi Tomasz Walczak, Dyrektor Marketingu Intermarché.
Intermarche mierzy się z rosnącymi kosztami energii
Rachunki za energię elektryczną stale rosną. Jest to wyzwanie między innymi dla sieci handlowych, które szukają różnorodnych rozwiązań, aby ograniczyć koszty.
– Problemy związane ze wzrostem cen gazu i prądu oraz ich stałą dostępnością są kolejnym wyzwaniem dla branży. Po pandemii, inflacji i niejednolitych zmianach przepisów, teraz mierzymy się z rosnącymi kosztami nie tylko energii. Sytuacja staje się wyjątkowo trudna, a dla wielu przedsiębiorstw może okazać się krytyczna – mówi w rozmowie z serwisem portalspzywczy.pl Tomasz Walczak, Dyrektor Marketingu Intermarché.
– W Grupie Muszkieterów prowadzimy działania, które mają na celu możliwie jak największe ograniczenie kosztów – podkreśla Tomasz Walczak.
– Funkcjonowanie sieci Intermarché jest oparte o spółki prowadzone przez polskich niezależnych przedsiębiorców, którzy w zależności od sytuacji i lokalnych możliwości prowadzą różnorodne działania ograniczające zużycie prądu. Są to na przykład przebudowa stref chłodniczych w ekspozycje zamknięte, oszczędzające energię, czy instalacja fotowoltaiki tam, gdzie jest to możliwe – tłumaczy.
Intermarche optymalizuje asortyment
– Na poziomie centralnym stale prowadzone są prace nad optymalizacją naszego asortymentu, tak aby ograniczyć poziom kosztów zarówno w sklepach, jak i logistyce. Franczyzobiorcy to DNA naszej grupy, dlatego mogą liczyć na wsparcie centrali we wszystkich obszarach swojej działalności – informuje.
Dyrektor podkreśla, że celem sieci Intermarché jest, by pomimo wzrastającej inflacji, dostarczać klientom wybór produktów z naciskiem na kategorie świeże w niskich cenach.
(22.09.2022 za poprtalspozywczy.pl)