Wzrost zainteresowania e-zakupami to szansa na przyciągnięcie nowych klientów

25.03.2020 -

Wzrost sprzedaży produktów spożywczych w kanale online podczas epidemii ułatwia pozyskanie nowych klientów i rozszerzenie udziału w rynku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patryk Rudnicki, menedżer w Bain & Company Poland/CEE.

– Zwiększenie bazy klientów wielokanałowych to szansa szczególnie dla sieci e-sklepów w mniejszych miastach, gdzie sprzedaż internetowa produktów spożywczych nie jest tak popularna. Warunkiem sukcesu przy dynamicznie rosnącej liczbie klientów jest zapewnienie odpowiedniej jakości usług, aby doświadczenie klienta przekładało się w przyszłości na częstsze wybieranie tej formy zaopatrzenia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patryk Rudnicki, menedżer w Bain & Company Poland/CEE.

– Usprawnienie procesów planowania, logistyki i zarządzania wewnętrznego ma ogromny wpływ na rozwój e-sklepów. Dla największych graczy na rynku wzrost zainteresowania zakupami online to także szansa na przyciągnięcie nowych klientów, którzy wcześniej robili zakupy spożywcze wyłącznie w sklepach stacjonarnych – dodaje.

Tłumaczy, że bazując na doświadczeniu i zaufaniu konsumentów, mogą one równocześnie zwiększać swój udział w rynku, także w handlu tradycyjnym, jednak muszą reagować zwinnie i szybko na potrzeby klientów, które po epidemii diametralnie się zmienią.

– Historycznie, wiele wiodącym firm wykorzystywało kryzysy gospodarcze do inwestycji oraz akwizycji, chcąc w tym okresie w sposób istotny poprawić swoją pozycję konkurencyjną. Możemy spodziewać się tego rodzaju działań wśród wiodących detalistów spożywczych, którzy będą chcieli znacząco zwiększyć swoje kompetencje w kanale online – podsumowuje Patryk Rudnicki.

(25.03.2020 za portalspozywczy.pl)


Współpraca